Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

21 lat Empik.com

przez Redakcja PŚ
17 października 2019
w Aktualności
Reading Time: 4min czytania
A A
21 lat Empik.com

Jeden z pierwszych sklepów internetowych w Polsce obchodzi 21. urodziny! Empik.com zaczął działać w październiku 1998 roku. Dziś na tej stronie rejestrowanych jest ponad 10,34 mln[1] wizyt miesięcznie. 4,4 miliona użytkowników korzysta z programu Mój Empik. Oferowanych jest 2 miliony produktów w 16 kategoriach. Użytkownicy pobrali już ponad 1 milion razy mobilną aplikację Empik, a poprzez innowacyjną platformę marketplace odnotowano już ponad 500 tys. zamówień w ciągu dwóch lat od startu.

Kryminały, kreatywne zabawki i ulubiony bohater dzieci

Remigiusz Mróz, klocki LEGO i Harry Potter to najczęściej wyszukiwane pozycje w Empik.com w 2019 roku. Empik jest nie tylko dystrybutorem książek, płyt czy filmów, ale również szerokiej oferty produktów nie-edytorialnych, takich jak zabawki, produkty dla mamy i dziecka, kosmetyki do makijażu i pielęgnacji ciała, perfumy, artykuły do wyposażenia wnętrz czy urządzenia elektroniczne. Przez 21 lat działalności ten jeden z najpopularniejszych e-sklepów w Polsce rozrastał się, powiększając swój asortyment, aby wspierać rozmaite pasje i zainteresowania swoich klientów.
W tym czasie, wraz z dynamicznym rozwojem handlu elektronicznego, zmieniały się także zachowania i zwyczaje zakupowe Polaków.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025

Wzorce nawyków zakupowych Polaków odpowiadają zjawiskom zachodzącym w innych krajach rozwijających się i rozwiniętych. Czynnikami decydującymi o zakupie są wciąż cena, stosunek jakości do ceny, marka i możliwe tempo zakupu, jednakże waga tych czynników zmienia się. Zasadniczym motorem zmiany jest sposób przeglądania oferty i kanał dokonywania zakupów. Od kilku lat obserwuje się wzrost popularności urządzeń mobilnych, głównie smartfonów, jako środka służącemu kupowaniu. Z takich urządzeń można korzystać praktycznie wszędzie, Polacy mogą w nieograniczony sposób zaspokajać zasadnicze potrzeby konsumenckie, jak uzyskanie dostępu do ogromnej liczby produktów, mają możliwość ich porównywania, w tym porównywania cen oferowanych przez różnych dostawców. (…) Zakupy w Internecie umożliwiają także kupowanie w niedzielę, gdy handel stacjonarny nie jest możliwy. Internet ułatwia zaspokajanie motywacji ukierunkowanych na zdobywanie informacji i zaspokajanie potrzeb emocjonalnych. Podejmowanie decyzji zakupowych w Internecie powiązane jest bowiem z przeglądaniem niezliczonej oferty usług. Umożliwiają one zdobycie wielu ciekawych informacji. Nadmiernie zapracowanym Polakom oferują możliwość odpoczynku, zajęcia się różnymi przyjemnościami.

dr Jacek Buczny, Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii

Trzeci polski sklep internetowy

Według danych Gemius za wrzesień 2019, Empik.com jest 3. najpopularniejszym polskim sklepem internetowym[2]. W badanym okresie Empik.com odnotował niemal 66,9 milionów odsłon (dokładnie 66 885 282) oraz prawie 20. procentowy wzrost liczby użytkowników (tzw. real users) względem analogicznego okresu roku ubiegłego (dokładnie 19,73%). 

Empik z Laurem Opineo

We wrześniu 2019 Empik.com został też wyróżniony Laurem Opineo za zajęcie miejsca w pierwszej dziesiątce w kategorii „Książki” w 10. edycji niezależnego rankingu Opineo.pl. Wyróżnione w rankingu firmy otrzymują Laury jako potwierdzenie ich dbałości o najwyższą jakość oferowanych usług.
W tegorocznej edycji zebrano dwa miliony głosów oddanych przez klientów, którzy ocenili ponad 38 tys. sklepów internetowych. Oceny sklepów wystawione na Opineo.pl poparte są realnymi doświadczeniami setek tysięcy klientów.

Rozwój cyfryzacji następuje bardzo dynamicznie i jest istotnym elementem budowania nowoczesnego biznesu. Transformacja cyfrowa oznacza zmianę podejścia do komunikacji z klientem, przekształcenie modeli biznesowych i procesów firmy. Zmiana ta polega na znalezieniu nowych sposobów osiągania korzyści oraz generowania przychodów. Transformacja cyfrowa nie jest łatwym elementem strategii. Stan zaawansowania i stopień powodzenia projektów różnią się znacznie w zależności od branży i przyjętego modelu biznesowego. Digitalizacja zdecydowanie jest koniecznym komponentem w budowaniu aktualnego biznesu. Kluczowym czynnikiem w sukcesie cyfrowej transformacji firmy jest zaangażowanie Zarządu – musi być on animatorem cyfrowej zmiany. Kolejny krok to zaangażowanie zespołu i przygotowanie na zmianę. Ważny jest też dobrze przygotowany klient. Świetnym przykładem transformacji cyfrowej jest Empik.

Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

Black Friday 2019 – jesienne szaleństwo wyprzedaży

Tej jesieni Empik ponownie szykuje się na kolejne rekordy sprzedaży z okazji Black Friday. Czarny Piątek to dzień największych wyprzedaży w roku. Ten zwyczaj wywodzący się z USA, przypadający w ostatni piątek listopada, skutecznie przyjął się od kilku lat także w Polsce i na dobre zagościł w sercach konsumentów. W ubiegłym roku, w Black Friday poprzez empik.com zrealizowano 128 347 zamówień. Także w ciągu całego listopada 2018 witryna empik.com znalazła się TOP3 e-commerce w Polsce, odnotowując 130 692 525 odsłon wykonanych łącznie przez 5 816 699 użytkowników. W tym roku firma spodziewa się podobnych wyników.  

Strategia omnichannel oraz unifikacja usług online i offline

Jesienią 2019 mijają też dwa lata od uruchomienia unikalnej usługi usługi ekspresowej realizacji i odbioru zamówień. Ta usługa daje klientom możliwość zdalnego sprawdzenia w wybranym salonie Empiku dostępności towaru – w aplikacji mobilnej lub poprzez stronę empik.com – zarezerwowania go i odebrania w sklepie w ciągu zaledwie 2 godzin! To forma realizacji zakupów, zyskująca coraz większą popularność wśród klientów (+38% rok do roku) jest elementem strategii omnichannel Empiku.  Wraz z programami Mój Empik i Empik Premium to doskonały przykład spajania światów online i offline – z korzyścią dla użytkowników.  

Tagi: black fridayCyfryzacjaCzarny PiątekDigitalizacjadystrybutordziałalnośćDzieciE-commercee-sklepempik.comHandelharry potterInternetjacek bucznyklocki legokosmetykkryminałksiążkiOmnichannelrankingremigiusz mrózsklepSmartfonSzwecjatowarwitryna

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Żegnamy Kasię Ankikiel
Aktualności

Żegnamy Kasię Ankikiel

15 kwietnia 2024
Sklep oczami klienta: kluczowe elementy audytu sprzedażowego
Aktualności

Sklep oczami klienta: kluczowe elementy audytu sprzedażowego

4 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku
Aktualności

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Następny
Millenialsi dorastają i awansują. Ich miejsce zajmuje jeszcze bardziej wymagająca generacja Z

Millenialsi dorastają i awansują. Ich miejsce zajmuje jeszcze bardziej wymagająca generacja Z

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .