Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Promocje w Czarny Piątek – sklepy już liczą przychody, ale również straty

przez Redakcja PŚ
1 listopada 2019
w Aktualności
Reading Time: 2min czytania
A A
Promocje w Czarny Piątek – sklepy już liczą przychody, ale również straty

Nadchodzące wyprzedaże z okazji Czarnego Piątku, w tym roku przypadającego na 29 listopada, od paru lat zyskują popularność również w Polsce. Wiąże się to ze zwiększonym ruchem zakupowym i napływem klientów skuszonych niższymi cenami. Co to oznacza dla sklepów stacjonarnych? Poza ewidentnymi korzyściami w postaci zwiększonych zysków i możliwości wyprzedania towarów muszą się one liczyć ze stratami generowanymi przez kradzieże i inne nieuczciwe praktyki kupujących.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025

Czarnopiątkowe promocje najczęściej dotyczą elektroniki użytkowej, kosmetyków oraz ubrań. Jak wynika z raportu „Bezpieczeństwo w handlu detalicznym w Europie: wykraczając poza straty”, przygotowanego w czerwcu 2019 r. przez firmę Crime&tech przy wsparciu Checkpoint Systems, to właśnie kradzieże generują najwięcej strat w sklepach – tak uważa ¾ respondentów z polskiej branży handlu detalicznego. Roczne straty spowodowane kradzieżami wymienionych towarów, odnotowywane przez polskie sklepy, sięgają milionów złotych. Zbliżające się o czarno-piątkowe promocje oznaczają zatem dla placówek to, że do ich sklepów, wraz z uczciwymi klientami, trafią również złodzieje mający na celowniku na przykład flakony perfum, kremy, słuchawki, telefony, golarki i zestawy żyletek. Czy są na to przygotowane?   

Jak wynika ze wspomnianego badania, sklepy w Polsce wydają na środki bezpieczeństwa średnio około 1,1 proc. swojego obrotu (średnia wartość z lat 2015-2017) – to najwięcej  spośród 11 największych krajów Europy objętych badaniem. Przeważająca większość placówek w naszym kraju wykorzystuje rozwiązania takie jak systemy kamer, alarmy, technologie EAS, RFID, a także ochronę fizyczną oraz szkolenia personelu. Jednak tylko połowa sklepów wykorzystuje u siebie klipsy antykradzieżowe (EAS) we wszystkich punktach sprzedaży, co sytuuje Polskę znacznie poniżej średniej dla krajów objętych badaniem. Skuteczność takich klipsów, w połączeniu z bramkami antykradzieżowymi, które aktywują się w momencie, w którym oznaczony klipsem towar jest wynoszony ze sklepu przez złodzieja jest wysoka. Inne rozwiązania, które pozwalają zabezpieczyć towary popularne w okresach wyprzedaży sezonowych to sefjery, jak również specjalne ostrzegające zawieszki umieszczane na opakowaniach i informujące o zabezpieczeniach przeciwkradzieżowych.

Walka z kradzieżami sklepowymi to trudny i ciągły proces, szczególnie w okresie wzmożonego ruchu klientów. Czy jest on z góry skazany jest na niepowodzenie? Nie da się zupełnie wyeliminować kradzieży, natomiast sklepy mogą minimalizować to zjawisko i związane z nim straty. Kombinacja odpowiednich technologii pozwala ograniczyć działalność złodziei. Ideałem, do którego dąży branża handlu detalicznego jest system zwiększający wykrywalność kradzieży, połączony z aspektem odstraszającym, który jednocześnie nie wpływa negatywnie na doświadczenia uczciwych kupujących.

Autor: Ewa Pytkowska, Sales Director Poland w Checkpoint Systems Polska

Tagi: black fridaycenaCheckpoint SystemsCzarny PiątekEwa PytkowskalistopadpromocjasklepWyprzedaż

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Żegnamy Kasię Ankikiel
Aktualności

Żegnamy Kasię Ankikiel

15 kwietnia 2024
Sklep oczami klienta: kluczowe elementy audytu sprzedażowego
Aktualności

Sklep oczami klienta: kluczowe elementy audytu sprzedażowego

4 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku
Aktualności

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Następny
Empik otwiera pierwszy salon w Kluczborku

Empik otwiera pierwszy salon w Kluczborku

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .