Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Co trzeci Polak boi się porażki w wyborze prezentu. Wyniki sondy

przez Redakcja PŚ
4 grudnia 2019
w Biznes
Reading Time: 3min czytania
A A
Co trzeci Polak boi się porażki w wyborze prezentu. Wyniki sondy

Obdarowywanie prezentami to jedna z najważniejszych świątecznych tradycji dla 45% Polaków. Aby ustrzec się przed kupnem nietrafionego prezentu, aż 37% pyta o preferencje, a 34% kupuje kartę podarunkową. Nadal trudne jest podjęcie ryzyka związanego z wyborem upominku, dlatego aż co trzeci Polak wręcz boi się porażki w wyborze prezentu.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

Jednym z kluczowych elementów przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia jest przedświąteczna gorączka, która na dobre wpisała się w kulturowe zwyczaje. Tradycja podarowania upominku praktycznie przejęła przygotowania, lecz co najgorsze potrafi wywoływać negatywne emocje.

Jak wynika z badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń coraz więcej Polaków postrzega przygotowania do świąt jako szaleństwo, podczas którego jest coraz mniej czasu na celebrowanie tych pięknych momentów (33%). To głównie czas kiedy trwa zakupowa gorączka (28%) i choć staramy się na chwilę zatrzymać w tej gonitwie, niewielu się to udaje (9%).

Kupowanie prezentów dla Polaków to wciąż wyzwanie, aż co trzecia osoba boi się porażki w wyborze upominku dla bliskich, jak deklaruje 35% ankietowanych. Przede wszystkim nie wiemy jakie są preferencje prezentowe najbliższych (23%). Nie podoba nam się również, że kupowanie prezentów zajmuje zbyt dużo czasu – 27% odpowiedzi.

Zmieniły się przede wszystkim zwyczaje prezentowe Polaków. Z roku na rok coraz więcej prezentów kupujemy w Internecie (37%) lub jesteśmy coraz bardziej wygodni i kupujemy vouchery i karty podarunkowe (27%). Najbardziej jednak zauważalna zmiana to ta, że zamiast prezentów materialnych wolimy takie, które pozwolą rozwijać pasje czy spędzić miło czas (23%).

Z roku na rok kupujemy coraz mnie tradycyjnych upominków świątecznych i zaczynamy zastępować je bonami i voucherami (30%). Respondenci uważają, że rozwój technologii przekłada się również na zmiany prezentowe (26%). Chcemy podarować bliskiej osobie oryginalny prezent na przykład w formie przeżycia (19%).

Z każdym rokiem wydajemy na święta również coraz więcej pieniędzy. Większość Polaków nie pilnuje budżetu (45%) i całkowicie wpada w szał świątecznych zakupów. Zdecydowana większość z każdym rokiem wydaje coraz więcej pieniędzy chcąc zaszaleć (43%) i  mało kto liczy już pieniądze (5%), aby się nie denerwować. Większość z nas finansuje święta z bieżących dochodów (46%) lub przeznacza na nie oszczędności (34%). Na świąteczne upominki jesteśmy w stanie przeznaczyć kwoty nawet do 500 zł (52%) lub do 1000 zł (36%).

Jak wynika z sondy serwisu Prezentmarzeń w ostatniej dekadzie przygotowania do świąt zmieniły się głównie pod względem zakupu prezentów, ponieważ kupujemy je przez Internet. (30%). Podczas świąt więcej czasu spędzamy również z telefonem w ręku, choć staramy się przed tym powstrzymać, nie wychodzi nam to (30%). Przez pracę i nadmiar obowiązków mamy również mniej czasu na celebrowanie świąt (30%) i co najgorsze skupiamy się na samych przygotowaniach gubiąc idee Bożego Narodzenia (40%).

Na zmianę świątecznych zwyczajów Polaków wpływa głównie komercjalizacja świąt (47%) oraz zmiana ich postrzegania (23%). Odczuwalny jest również wpływ kultury zachodniej (17%). W obszarach w jakich technologie wpłynęły na zwyczaje świąteczne, to przede wszystkim właśnie kupno prezentów, które coraz częściej odbywa się w sieci (45%). Zmiany zaszły również w przypadku kulinarii,  ponieważ inspiracje na potrawy również zaczynamy czerpać z Internetu. Na szczęście jednak najważniejsze w obchodzeniu Świąt Bożego Narodzenia pozostaje wspólne biesiadowanie przy wigilijnym stole (29%), ubieranie choinki (22%) oraz obdarowywanie się prezentami (21%).

zmiany_w_zwyczajach_i_preferencjach_swiatecznych_polakowPobierz

Badanie „Zmiany w zwyczajach i preferencjach świątecznych Polaków” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1015 respondentów w formie ankiety online w listopadzie 2019 roku.

Tagi: ankietabudżetchoinkaInternetKarty PodarunkoweoszczędnościpieniądzePrezentsondaŚwiętavoucher

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
International Paper przekazała 15 000 $ na rzecz krakowskich organizacji charytatywnych

International Paper przekazała 15 000 $ na rzecz krakowskich organizacji charytatywnych

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .