Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Jakość i cena muszą iść w parze

przez __aabdmin_
5 sierpnia 2015
w Biznes
Reading Time: 5min czytania
A A
Jakość i cena muszą iść w parze

O tuszach i tonerach, rynkowych zmianach i perspektywach w specjalnym wywiadzie dla Papierniczego Świata rozmawiamy z Wiolettą Nadziak kierownikiem sprzedaży i marketingu firmy Inkspot.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

„Zaopatrzenie Biznesu”: Jakie zmiany zauważyła Pani na rynku materiałów eksploatacyjnych w ostatnich latach?

Wioletta Nadziak: Świadomość konsumentów dziś diametralnie różni się od tej, jaka panowała jeszcze 3-4 lata temu. Wówczas producenci równoważnych materiałów eksploatacyjnych skupiali się bardziej na edukowaniu konsumentów i przełamywaniu nieufności do stosowania kompatybilnych tuszy i tonerów. Istotną zachętą ku temu była atrakcyjna cena sięgająca 40-50% wartości cen oryginalnych materiałów eksploatacyjnych.

W ostatnich latach na rynku pojawiło się bardzo dużo małych firm importujących tani produkt pochodzenia azjatyckiego oraz pseudo‑„regeneratorów” uzupełniających jedynie zużyty proch lub tusz, pomijając kolejne etapy produkcji i kontroli jakości. Sprawiło to, że na rynku pojawiło się dużo materiałów słabej jakości, a to z kolei nadwyrężyło zaufanie klientów do materiałów równoważnych. Zaniżanie cen rynkowych pociąga za sobą wiele pułapek, w które firmy wchodzą świadomie lub nie. Nacisk na coraz niższe ceny sprawia, że proces produkcji w niektórych firmach odbywa się „na skróty”. Nie wszystkie podzespoły są wymieniane na nowe, co negatywnie odbija się na jakości dostarczonego produktu. Zauważalną stała się tendencja odwrotu od tonerów regenerowanych w przekonaniu, że produkt 100% nowy będzie najbardziej zbliżony jakościowo i wydajnościowo do oryginalnego, czego odzwierciedleniem są zapisy w warunkach SIWZ. Sfera pracowników odpowiedzialnych za przetargi i opis przedmiotu zamówienia nie ma często świadomości, czym różni się produkt 100% fabrycznie nowy od refabrykowanego czy regenerowanego.

Jakie są wady i zalety materiałów oryginalnych, a jakie alternatywnych? Jaka jest w tym względzie opinia klientów?

Zarówno korzystanie z oryginalnych materiałów eksploatacyjnych jak i zamienników ma dobre i złe strony. W przypadku wkładów OEM najbardziej dostrzegalną zaletą jest wysoka jakość oraz pewność, że stosując je nie łamie się praw patentowych. Odstraszającą jest jednak cena tonera, która niejednokrotnie przewyższa wartość urządzenia drukującego. Ponadto w przypadku reklamacji na oryginalne materiały eksploatacyjne czas ich rozpatrzenia trwa zwykle dłużej niż u producentów wkładów równoważnych.

Czynnikiem, który najbardziej skłania konsumenta do zakupu zamienników jest atrakcyjna cena, a także większa elastyczność dostawcy w zakresie negocjacji warunków handlowych z klientem. Istnieje jednak spore ryzyko, że w takim gąszczu zamienników trafić można na taki, który jakościowo nie będzie go zadowalał. Pojawia się także groźba naruszenia praw patentowych przez konsumenta w przypadku zakupu azjatyckich „klonów”. Dzieje się to najczęściej w przypadku podjęcia decyzji o zakupie materiałów z nieznanych źródeł. Klient poszukujący najtańszego produktu ma tendencję do dokonywania zakupu gdziekolwiek. Konsekwencją takiego działania mogą stać się problemy z uzyskaniem satysfakcjonującej jakości wydruków, problemy ze sprzętem czy zaniżona wydajność wkładu drukującego.

Jak wyglądają zagadnienia sprzedaży artykułów eksploatacyjnych z punktu widzenia praw patentowych?

Producenci OEM i producenci zamienników refabrykowanych konkurują ze sobą, dzieląc rynek między poszczególnych graczy. Jest to zdrowa konkurencja. I jedni i drudzy mogą z powodzeniem funkcjonować obok siebie. Bezsprzecznie jedno łączy interesy producentów OEM oraz firm profesjonalnie zajmujących się refabrykacją: walka o skuteczne zablokowanie napływających do Polski materiałów eksploatacyjnych złej jakości, najczęściej pochodzenia azjatyckiego, które łamią prawa patentowe, a w efekcie wyeliminowanie z rynku 100% nowych zamienników bazujących na kopiach kaset oryginalnych, naruszających tym samym patenty OEM. Producenci drukarek coraz skuteczniej dochodzą swoich roszczeń, co stanowi nadzieję na przynajmniej częściowe uzdrowienie tej branży.

Poszanowanie praw patentowych jest dla nas bardzo ważną kwestią, dlatego też produkcja firmy Inkspot opiera się na powtórnym wykorzystaniu pustej kasety OEM oraz wymianie wszystkich zużywalnych podzespołów wkładu, z poszanowaniem patentów OEM. W celu zapewnienia najwyższej jakości wyrobów stosujemy system kontroli na każdym z etapów produkcji, a każda partia wprowadzanego na magazyn towaru jest identyfikowalna.

Jak rozkłada się sprzedaż artykułów eksploatacyjnych w ciągu roku?

Na rynku materiałów eksploatacyjnych zauważalna jest wyraźna sezonowość sprzedaży. Szczyt sprzedaży rozpoczyna się w IV kwartale roku, zahaczając o styczeń. Sprzedaż w I kwartale jest nieco niższa od końcówki roku. Najniższą sprzedaż odnotowuje się w miesiącach wakacyjnych – lipiec i sierpień, co związane jest m.in. z okresami urlopowymi, wakacjami.

Jakość czy cena? Jak dylematy te rozstrzygają klienci w odniesieniu do sektora artykułów eksploatacyjnych?

W przypadku naszych produktów jakość i cena muszą iść w parze. Są klienci, którzy świadomie zadowalają się kiepskiej jakości towarem, ale za to w niskiej cenie, jednak nie jest to nasza grupa docelowa. Produkt na najwyższej jakości podzespołach, produkt przechodzący testy jakościowe, a – w przypadku nowego produktu – kolejne etapy wdrożenia, nigdy nie będzie tak tani, jak chiński klon lub wkład z jedynie uzupełnionym proszkiem.

Oferując nasze wyroby wskazujemy klientom korzyści płynące ze współpracy z partnerem o ugruntowanej pozycji na rynku. Zespół ekspertów cechujących się wysoką wiedzą o produkcie służy klientom wsparciem w zakresie wyboru odpowiedniego sprzętu drukującego oraz doboru materiałów eksploatacyjnych. Klient zawsze może liczyć na fachowe doradztwo w zakresie eksploatacji wkładów i drukarek. W celu kompleksowej obsługi klienta w ramach obsługi posprzedażowej firma gwarantuje serwis sprzętu drukującego. W sposób ciągły monitorujemy potrzeby rynku oraz szybko reagujemy na pojawiające się zapotrzebowanie na nowości. Wdrożone nowości produktowe poprzedzone dogłębnymi badaniami kontroli jakości stanowią znaczny odsetek sprzedaży. Szybka reakcja na zmianę zapotrzebowania pozwala nam zachować istotną przewagę konkurencyjną nad firmami importującymi towar pochodzenia azjatyckiego.

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
Reklama dźwignią handlu

Reklama dźwignią handlu

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .