Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Polacy nie lubią prezentów zbyt tanich i zbyt drogich. Wyniki badania

przez Redakcja PŚ
23 grudnia 2021
w Aktualności
Reading Time: 3min czytania
A A
Polacy nie lubią prezentów zbyt tanich i zbyt drogich. Wyniki badania

Jak wynika z badania Polacy nie lubią otrzymywać prezentów zbyt drogich lub zbyt tanich, a także osobistych. Większości osób wybór prezentów sprawia przyjemność niektóre osoby inspirują się social mediami lub zbierają pomysły cały rok. Istnieje również savoir vivre właściwego wręczania upominków.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Tradensa – dostawca technologii przemysłowych dla firm stawiających na precyzję i niezawodność

Tradensa – dostawca technologii przemysłowych dla firm stawiających na precyzję i niezawodność

5 grudnia 2025
Mapa zmian 2026: Prawo, rynek, konsument – Biznes na Plusie ONLINE

Mapa zmian 2026: Prawo, rynek, konsument – Biznes na Plusie ONLINE

8 października 2025

Wręczając prezent należy przede wszystkim pamiętać, aby odkleić cenę – 64% odpowiedzi. Warto również pomyśleć o ładnym opakowaniu (10%), życzeniach (10%) i kartce z życzeniami (3%). Co trzebi Polak zapakowałby prezent świątecznie lub w pomysłowym opakowaniu (20%). Dla 15% ankietowanych ważne jest aby było przede wszystkim efektownie.

W momencie przyjmowania prezentu powinno się przede wszystkim podziękować (68%), a w przypadku nietrafionego prezentu nie okazywać niezadowolenia (13%). Warto również pamiętać o otworzeniu go zaraz po otrzymaniu (10%) i wręczeniu swojego prezentu (9%). Najlepsza reakcją na upominek jest uśmiech (49%), entuzjazm i radość (25%). Na pewno nie wolno pokazywać niezadowolenia (21%). Najważniejsze aby podziękować w sposób szczery (49%) i dostosować język i charakter podziękowań do osoby, która go wręczała (25%). Składane życzenia nie powinny być zbyt osobiste (35%), powinno się używać przede wszystkim pozytywnych słów (26%) i dostosować w odpowiedniej formie (25%).

Wręczając prezent należy przede wszystkim pamiętać, aby odkleić cenę – 64% odpowiedzi. Warto również pomyśleć o ładnym opakowaniu (10%), życzeniach (10%) i kartce z życzeniami (3%). Co trzebi Polak zapakowałby prezent świątecznie lub w pomysłowym opakowaniu (20%). Dla 15% ankietowanych ważne jest aby było przede wszystkim efektownie.

Największą gafą jak się okazuje jest wręczanie prezentów sugerujących zmianę przekonań, tak uważa aż 84% osób. Nie warto również kupować prezentów zbyt drogich lub zbyt tanich, a także osobistych. Aż 85% Polaków otrzymało nietrafiony prezent, z czego 41% wiele razy, 23% kilka razy.

Najbardziej nie lubimy otrzymywać prezentów nieprzemyślanych i zupełnie do nas nie pasujących (57%). Co ciekawe również tych zbyt drogich – 19% odpowiedzi. Nietaktem dla obdarowanego jest również, kiedy widzi, że prezent był kupiony na ostatnią chwilę (13%). Oryginalny prezent ma przede wszystkim uszczęśliwiać (34%) oraz być indywidualnie dopasowany (24%). Powinien także sprawiać radość (20%). Nietrafione prezenty najczęściej odkładamy do szafy (38%) lub sprzedajemy (25%), podarowujemy innej osobie (18%) lub biednym (16%). Tylko 3% osób po prostu wyrzuca.

Jak pokazuje badanie serwisu Prezentmarzeń, aż 56% ankietowanych wybrałoby prezent w formie przeżycia zamiast tradycyjnego. Na taki upominek zdecydowaliby się głównie z powodu nadmiaru rzeczy w domu (32%), ponieważ to ciekawsza alternatywa (21%) i znudziły się już im prezenty tradycyjne (20%). Takie upominki pozwalają również spełnić niezrealizowane marzenia (16%) i dostarczają emocji (11%).

Zamiast prezentu materialnego najczęściej wybrano by ten w formie emocji gdyby dotyczył: degustacji alkoholu zamiast alkoholu (18%), zakupów ze stylistką zamiast ubrań (17%), sesji zdjęciowej zamiast albumu ze zdjęciami (16%), weekendowego survivalu zamiast szwajcarskiego scyzoryka (9%), warsztatów w manufakturze zamiast słodyczy (8%), kursu gotowania zamiast książki kucharskiej (5%), vouchera w SPA zamiast kosmetyków, warsztatów robotyki zamiast zabawek (3%), wirtualnej rzeczywistości zamiast gry komputerowej (2%).

Odnośnie umiejętności nauczenia się kupowania prezentów zdania są podzielone. 31% osób uważa, że można nabyć taką umiejętność jeśli poznamy dobrze osobę, którą chcemy obdarować, a 30% osób, że trzeba to po prostu czuć. 29% ankietowanych twierdzi, że czasami po prostu prezent jest trafiony a czasami nie. Aby prezent był trafiony 10% respondentów śledzi blogi prezentowe i filmiki instruktażowe.

Na prezent świąteczny wypada przeznaczyć od 200 – 300 zł. 21% osób twierdzi, że kwotę 300 – 500 zł. Minimum na jakie powinniśmy się zdecydować to 100 – 200 zł dla 19% ankietowanych i 50 zł dla 13% respondentów.

Badanie „Świąteczny prezentowy savoir vivre według Polaków” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1309 respondentów w formie ankiety online w listopadzie 2021.

Tagi: Prezentsocial mediavoucher

PowiązaneWpisy

Tradensa – dostawca technologii przemysłowych dla firm stawiających na precyzję i niezawodność
Aktualności

Tradensa – dostawca technologii przemysłowych dla firm stawiających na precyzję i niezawodność

5 grudnia 2025
Mapa zmian 2026: Prawo, rynek, konsument – Biznes na Plusie ONLINE
Aktualności

Mapa zmian 2026: Prawo, rynek, konsument – Biznes na Plusie ONLINE

8 października 2025
Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Żegnamy Kasię Ankikiel
Aktualności

Żegnamy Kasię Ankikiel

15 kwietnia 2024
Następny
Polski Ład – przedsiębiorcy wciąż mają mnóstwo pytań

Polski Ład – przedsiębiorcy wciąż mają mnóstwo pytań

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (411)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Tradensa – dostawca technologii przemysłowych dla firm stawiających na precyzję i niezawodność
Aktualności

Tradensa – dostawca technologii przemysłowych dla firm stawiających na precyzję i niezawodność

5 grudnia 2025
Mapa zmian 2026: Prawo, rynek, konsument – Biznes na Plusie ONLINE
Aktualności

Mapa zmian 2026: Prawo, rynek, konsument – Biznes na Plusie ONLINE

8 października 2025
Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .