Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Po szkolną wyprawkę do marketu. Ilu Polaków zrobi zakupy w ostatniej chwili?

przez Redakcja PŚ
3 września 2023
w Aktualności, Biznes
Reading Time: 3min czytania
A A
Po szkolną wyprawkę do marketu. Ilu Polaków zrobi zakupy w ostatniej chwili?

Końcówka sierpnia to ostatni zakupowy dzwonek przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Prawie dwie trzecie rodziców kompletuje najpotrzebniejsze elementy wyprawki dla swoich pociech podczas wakacji, ale niemal co czwarty zostawia to na ostatnią chwilę. Tak wynika z badania opinii i postaw zakupowych, które dla Carrefour przeprowadziła agencja SW Research.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025

Gdzie kupić worek na buty, a gdzie zestaw cyrkli? W jakim stopniu pozwolić dziecku decydować o wyborze poszczególnych artykułów? Właśnie teraz, tuż przed pierwszym września, w wielu polskich domach rodzice zadają sobie takie i podobne pytania. Carrefour sprawdził, jakie najczęściej padają odpowiedzi.

Od 300 do 700 zł — tyle na szkolne wyprawki zamierzają w tym roku wydać polscy rodzice. Kwotę w tym przedziale cenowym wskazało 69,7 proc. badanych. Maksymalnie 300 zł oraz między 700 a 900 zł planuje wydać co dziesiąty (odpowiednio 10,5 oraz 10,7 proc.) rodzic. Podobną, choć już nieco mniejszą grupę stanowią ci, którzy przeznaczyli na ten cel więcej niż 900 zł (9,1 proc.).

Wybierając się na zakupy wyprawkowe, wielu rodziców swoje kroki kieruje do hiper- lub supermarketów (odpowiednio 41,5 oraz 31,2 proc.). Chętnie odwiedzane są też specjalistyczne sklepy papiernicze, do których w poszukiwaniu artykułów szkolnych  chodzi 41 proc. respondentów. Najlepszym czasem na takie zakupy, zdaniem ankietowanych, jest okres wakacyjny (63 proc.). Niemal co czwarty rodzic (22,9 proc.) zwleka z zakupami prawie do pierwszego dzwonka.

  • Zależy nam, by przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego proponować naszym klientom artykuły nie tylko dopasowane do ich potrzeb i atrakcyjne cenowo, ale też chętnie wybierane i używane przez dzieci. W tegorocznej ofercie przygotowanej specjalnie z myślą o uczniach kończących wakacje nie zabrakło rozwiązań, które pozwolą pogodzić racjonalne myślenie o wydatkach, z preferencjami najmłodszych — mówi Marta Baran, Dyrektor Działu Zarządzania Relacjami z Klientem w Carrefour Polska.

— Tato, wolę tamten plecak! Takie zdanie brzmi znajomo dla wszystkich, którzy choć raz byli na “wyprawkowych” zakupach z dzieckiem. Wybór młodego człowieka przemawia za droższą opcją, co nie wzbudza rodzicielskiej satysfakcji. Czy jest Pan/i skłonny/a zapłacić więcej za produkty szkolne, które podobają się dziecku, niż za odpowiedniki podobnej jakości, ale bez aprobaty dziecka (np. z innym wzorem lub innej marki)? Okazuje się, że zdecydowana większość rodziców idzie “młodym” na rękę, nawet gdy wiąże się to z większym wydatkiem. “Zdecydowanie tak” lub “raczej tak” na to pytanie odpowiedziało łącznie 59,8 proc. ankietowanych. Jednogłośną, rodzinną decyzję pomoże na pewno podjąć przystępny cenowo i atrakcyjny wizualnie komplet plecak plus piórnik. Carrefour ma w swojej aktualnej ofercie takie zestawy. Ich cena zaczyna się już od 79,99 zł. To samo tyczy się promocji 3 w cenie 2, np. na produkty znanych marek. To świetna okazja do skompletowania wyprawki w niskiej cenie.

80,2 proc. respondentów spodziewa się wzrostu tegorocznych wydatków na artykuły szkolne. To wynik podobny do ubiegłorocznego[1], choć ceny rosną w tym roku wolniej, niż w poprzednim[2]. Kryterium wydatkowanej kwoty bierze jednak zazwyczaj górę, zwłaszcza w kontekście wyboru miejsca zakupu wyprawki. To najważniejsza kwestia dla 80,9 proc. pytanych. Tańszy wybór oznacza czasami konieczność poświęcenia innych walorów produktu i to właśnie upodobania dziecka okazują się tym, z czego rodzice decydują się zrezygnować w pierwszej kolejności, aby oszczędzić (przyznaje to 31,8 respondentów). Jest jednak sposób, by to pogodzić. W Carrefour można kupić zeszyt 60-kartkowy za 4,50 zł, a drugi otrzymać za 1 grosz. Nie brakuje też bezkompromisowych w starciu ceny z jakością produktów marki własnej, co sprawia, że wybór jest znacznie łatwiejszy.

Badanie zostało przeprowadzone w drugiej połowie sierpnia 2023 roku, na próbie 1000 dorosłych Polaków. Wziętych pod uwagę odpowiedzi udzieliły jedynie osoby, deklarujące posiadanie dzieci w wieku szkolnym (tj. 7-18 lat).

[1] Źródło: https://swresearch.pl/news/wyprawka-szkolna-2022-ile-planujemy-na-nia-wydac

[2] Źródło: https://kig.pl/inflacja-w-lipcu-2023/

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Następny
Tomasz Adamowski nowym dyrektorem produkcji OZGraf

Tomasz Adamowski nowym dyrektorem produkcji OZGraf

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .