Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Bank Pekao S.A. wkracza na rynek e-commerce. Bank podpisał przedwstępną umowę nabycia pakietu 38,33 proc. akcji Krajowego Integratora Płatności S.A., operatora systemu Tpay.com

przez Redakcja PŚ
22 grudnia 2020
w Biznes
Reading Time: 4min czytania
A A
Bank Pekao S.A. wkracza na rynek e-commerce. Bank podpisał przedwstępną umowę nabycia pakietu 38,33 proc. akcji Krajowego Integratora Płatności S.A., operatora systemu Tpay.com

Bank Pekao podpisał przedwstępną umowę nabycia pakietu 38,33 proc. akcji Krajowego Integratora Płatności S.A., operatora systemu Tpay.com, tworząc w ten sposób strategiczne partnerstwo na rynku e-commerce. Zakup przez Pekao pakietu akcji KIP jest istotnym krokiem wspierającym realizację zakładanych celów strategicznych banku w zakresie transformacji cyfrowej i digitalizacji. Dzięki transakcji, bank zaoferuje swoim klientom firmowym w pełni kompleksową ofertę akceptacji płatności, uzupełnioną o produkty dla dynamicznie rosnącego rynku e‑commerce.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

Dzięki sprzyjającym trendom i zmianom w zwyczajach zakupowych Polaków, polski rynek transakcji bezgotówkowych rozwija się dynamicznie. W 2019 r. osiągnął wartość ponad 400 mld zł[1], a w 2020 r. ma wzrosnąć o ponad 30 proc. (najwyższa dynamika w Europie). W 2020 r. do zmian preferencji klientów przyczynił się także kryzys COVID-19, który przyspieszył proces digitalizacji i dalszy rozwój sektora. W pierwszym kwartale 2020 r. liczba kupujących online wzrosła o ponad połowę w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r., a wartość zamówień w kanałach sprzedaży internetowej w naszym kraju wzrosła ponad dwukrotnie.

Pekao ma bogate doświadczenie w obszarze akceptacji płatności kartami i konsekwentnie wzbogaca ofertę o innowacyjne rozwiązania digital i mobile oraz obsługuje około 270 tysięcy klientów firmowych w segmencie mikroprzedsiębiorstw, SME i klientów korporacyjnych. Poprzez współpracę z Tpay, bank będzie mógł wykorzystać potencjał wzrostowy sektora e‑commerce, wzbogacając swoją ofertę akceptacji o płatności online tak, aby umożliwić w jednym miejscu szeroką ofertę bramek płatności online, terminali płatniczych i usług bankowych.

– Bank dostrzega duży potencjał kompleksowej obsługi finansowej podmiotów z rynku e‑commerce, których atrakcyjność dodatkowo wzrosła poprzez obecną sytuację związaną z COVID-19. Aby sprostać potrzebom klientów biznesowych, ważne jest połączenie w ramach oferty rozwiązań płatności online oraz offline. Warto zaznaczyć, że Pekao posiada w swojej ofercie wiodące rozwiązania płatności stacjonarnych z wykorzystaniem terminali płatniczych. Tpay to dynamicznie rozwijająca się polska spółka z ugruntowaną pozycją na rodzimym rynku, specjalizująca się w obsłudze płatności w kanale internetowym. We współpracy z Tpay widzimy możliwość dalszego dynamicznego rozwoju zarówno naszej pozycji, jak i samej spółki na tym istotnym rynku z perspektywy tworzenia ekosystemu usług finansowych – powiedział Leszek Skiba, p.o. prezesa zarządu Banku Pekao S.A.

Współpraca pozwoli połączyć potencjał i wiedzę banku z dynamiką oraz zrozumieniem oczekiwań klientów z segmentu handlu online po stronie Tpay. Umożliwi to wprowadzenie zaawansowanych, zintegrowanych i kompleksowych rozwiązań płatniczych, które zapewnią najwyższej jakości usługi w obszarze akceptacji płatności, wychodząc naprzeciw potrzebom zarówno klientów korporacyjnych, jak i detalicznych.

– Jestem przekonany, że współpraca strategiczna jednej  z największych instytucji finansowych w kraju i jednego z najdynamiczniej rozwijających się fintechów w Polsce, do których zalicza się Tpay, jest bardzo dobrą informacją dla klientów zarówno naszych, jak i Banku Pekao. Otrzymają oni dostęp do nowych produktów i narzędzi w jednym miejscu, co znacznie ułatwi im prowadzenie biznesu. Jednocześnie, miliony płatników odczują zwiększenie komfortu robienia zakupów online. Decyzję tę podjęliśmy po szczegółowej analizie, która pokazała nam, że możemy wspólnie stworzyć niedostępne jeszcze na rynku produkty, pozwalające klientom banku łatwo i szybko wejść w kanał sprzedaży e-commerce. Dodatkowo, dzięki wypracowanym synergiom, wesprzemy przedsiębiorców w obsłudze transakcji na wielu rynkach oraz w analityce, a płatnikom udostępnimy nowoczesne usługi finansowania zakupów. Bezprecedensowo łączymy doświadczenia drugiego największego w Polsce banku, o ponad 90-letniej historii, z innowacyjnym fintechem, który od 10 lat specjalizuje się w budowaniu systemu płatności online – powiedział Paweł Działak, prezes i współzałożyciel Tpay.

Transakcja

Umowa przewiduje zakup przez Pekao strategicznego pakietu 38,33 proc. akcji KIP. Podpisane partnerstwo umożliwi bankowi wejście na rynek e-commerce w 2021 r. Finalizacja transakcji będzie uzależniona od braku sprzeciwu KNF co do nabycia przez Pekao akcji Tpay. Finalizacja umowy planowana jest na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021 r. Doradcami Pekao w procesie zakupu akcji KIP byli: Rymarz-Zdort (doradztwo prawne), Deloitte (podatkowe i finansowe due diligence), PwC (doradztwo transakcyjne).

Synergie

Działalność Pekao w obszarze e-commerce będzie obejmować oferowanie usługi płatności dotychczasowym i nowym klientom biznesowym banku, cross-selling usług acquiringu w zakresie terminali POS, a także ofertę płatności odroczonych i pożyczek gotówkowych dla klientów indywidualnych, realizujących płatności online oraz ofertę usług bankowych dla dotychczasowych i nowych klientów Tpay.

Partnerstwo, wsparte zaawansowaną technologią i dostępem do zintegrowanych kanałów płatności Tpay oraz do innowacyjnych rozwiązań w mobile i digital Pekao, pozwoli na zbudowanie ekosystemu usług płatniczo-finansowych.

[1] Źródło: Raport Gemius „e-commerce w Polsce 2019”

Tagi: Bank Pekao S.A.Krajowy Integrator Płatności S.A.leszek skibapaweł działakTpay.com

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
Prawdziwe Perełki wybrane

Prawdziwe Perełki wybrane

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .