Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Black Friday – okazja na dobry zarobek, ale i ryzyko dużych strat

przez Redakcja PŚ
27 listopada 2019
w Biznes
Reading Time: 4min czytania
A A
Black Friday – okazja na dobry zarobek, ale i ryzyko dużych strat

Miłośnicy zakupów na całym świecie szykują się na zakupowe „szaleństwo” związane z przecenami, które pojawią się dokładnie w Black Friday, a który w tym roku przypada na 29 listopada. Co prawda przeceny w Polsce nie są jeszcze tak wysokie, jak te które konsumenci spotykają choćby w USA, jednak perspektywa „uszczknięcia” kilkunastu, a często i kilkudziesięciu procent ceny jest bardzo kusząca. W końcu zbliżające się wielkimi krokami Święta Bożego Narodzenia to okres wręczania prezentów, a podczas Black Friday można je kupić znacznie taniej. To wprost oznacza, że sklepy internetowe będą musiały poradzić sobie ze znacznym wzrostem ruchu na swoich witrynach. Nie wszyscy są jednak na to odpowiednio przygotowani.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

Tego dnia właściciele sklepów internetowych mogą liczyć na wysokie obroty oraz zyski. Muszą być jednak przygotowani na potężny ruch i być w stanie zapewnić klientom płynność i wygodę dokonywania zakupów. Raport firmy Veeam[1]  dotyczący zarządzania danymi w chmurze w 2019 r. pokazał, że decydenci IT z branży detalicznej, dystrybucyjnej i transportowej doświadczyli średnio w ciągu ostatnich 12 miesięcy sześciu przerw w działaniu infrastruktury, a każda z nich trwała średnio aż 77 minut. Każde opóźnienie w działaniu może odstraszyć potencjalnych klientów, a awaria całkowicie pozbawić przedsiębiorcę zysku i nadszarpnąć jego reputację. Co więcej, rozczarowany konsument może już nigdy nie wrócić na stronę sklepu, na której spotkał się z problemami technicznymi.

– Podczas gorących okresów wyprzedaży, a w szczególności tych, które kumulują się jednego dnia, sklepy muszą dysponować solidną, ale i skalowalną architekturą IT. To, co doskonale sprawdza się praktycznie przez cały rok, w okresie promocji i związanych z nimi „pików” klientów i zamówień może nie wystarczyć. Remedium na to są systemy chmurowe, które poprzez swoją skalowalność w prosty i szybki sposób są w stanie sprostać nagłemu wzrostowi ruchu w sklepie internetowym. Aby nie utracić bezpowrotnie możliwości realizacji zamówień w przypadku awarii wynikającej z przeciążenia infrastruktury, sklep musi na bieżąco wykonywać kopie zapasowe. Ważne jest przy tym, aby te zapisane dane były wykonywane zgodnie z zasadą Veeam 3-2-1, gdzie tworzone są trzy kopie, na przynajmniej dwóch różnych nośnikach, a przynajmniej jedna z nich zapisywana jest poza systemami w firmie np. właśnie w chmurze. Niebagatelne znaczenie ma tutaj także czas, w jakim oprogramowanie jest w stanie przywrócić pełną funkcjonalność działania sklepu. W takim dniu jak Black Friday ogromne znaczenie ma fakt czy ten proces zajmie zaledwie kilka minut, czy będzie trwał kilka godzin – komentuje Andrzej Niziołek, dyrektor regionalny w Veeam Software, dostawcy profesjonalnych narzędzi do backupu.

Statystyki zaprezentowane przez Gemius za 2018 r.[2]  nie pozostawiają wątpliwości, że również 2019 r. zapewne zostanie uznany za rekordowy pod względem ruchu na witrynach w Black Friday. Tylko tego dnia dziesięć największych stron e-commerce w Polsce odwiedziło ponad 7,3 mln osób – to o 747 tys. niż w 2017 r. W trakcie wyprzedaży Cyber Monday (mającej miejsce 26 listopada 2018 r.) przyrost rok do roku był jeszcze większy i wyniósł 1,16 mln osób. To wielkie liczby, na które dostawcy sklepów muszą być przygotowani. Nie wszystkim się to udaje, co pokazuje choćby przykład sklepu John Lewis z 2015 i 2018 r. czy amerykańskiej firmy J. Crew, w której awaria firmowej witryny poskutkowała wieloma skargami oburzonych klientów na Twitterze. Z problemami borykały się także polskie sklepy, które nie przewidziały skali zainteresowania swoimi promocjami.

– Sprzedawcy mają kilka opcji, aby zmaksymalizować swoją dostępność podczas dni takich jak Black Friday. Branża e-commerce może skorzystać ze skalowalnych zasobów chmury w modelu IaaS (infrastruktura jako usługa) lub SaaS (oprogramowanie jako usługa). W pierwszym przypadku w razie wzmożonego ruchu część z niego obsługiwana jest przez zewnętrznego dostawcę, w drugim wypadku całość sklepu jest usługą obsługiwaną zewnętrznie. Niezależnie od wybranego modelu, każda z form wymaga dodatkowego zabezpieczenia w postaci kopii zapasowych. Dostawcy chmury gwarantują bowiem ciągłość usługi, ale o bezpieczeństwo danych i ich kopie zapasowe przedsiębiorca musi zadbać sam – dodaje Andrzej Niziołek.

BlackFriday, CyberMonday, Dzień Darmowej Dostawy – te wszystkie dni generują ogromny, skokowy wręcz przyrost ruchu klientów branży e-commerce. Przy całym dobrodziejstwie takiego stanu rzeczy – czyt. znacznie zwiększonych przychodach sprzedawców – wspomniany skok może jednocześnie okazać się nie lada problemem. Straty wynikające z niedostępności danych i systemów mogą być dla sklepów bardzo dotkliwe. Warto pomyśleć o tym wcześniej i zarówno przygotować odpowiednio swoją infrastrukturę, jak i zapewnić mechanizmy, które w razie jej awarii są w stanie zaledwie w kilka minut przywrócić w pełni działającą platformę sprzedażową wraz ze złożonymi przed awarią zamówieniami. Cloud Data Management umożliwia sprzedawcom przygotowanie się na taki skokowy wzrost ruchu generowany przez kupujących online. Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie tych dni dla przychodów, stawka jest zbyt wysoka, aby detaliści zignorowali to niebezpieczeństwo i nie przygotowali się na to, zabezpieczając swój biznes w odpowiedni sposób.

Autor: Andrzej Niziołek – dyrektor regionalny w Veeam Software


[1] https://www.veeam.com/pl/vee10f-65_infographic_final_wp.pdf

[2] https://www.gemius.pl/wydawcy-aktualnosci/najgoretsze-zakupowe-serwisy-na-przelomie-listopada-i-grudnia.html

Tagi: andrzej niziołekblack fridayChmuraprogramowanieprzedsiębiorcaŚwięta Bożego NarodzeniaTwitter

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
Pentel- Zestaw SESF30-12

Pentel- Zestaw SESF30-12

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .