Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Dobry projekt sklepu to nawet 40% wzrost sprzedaży!

przez Redakcja PŚ
23 maja 2021
w Biznes
Reading Time: 6min czytania
A A
Dobry projekt sklepu to nawet 40% wzrost sprzedaży!

Rok 2020 zostanie zapamiętany jako czas, w którym świat przeniósł się do Internetu. Sprzedawcy detaliczni z całego świata zostali bez ostrzeżenia zmuszeni do tymczasowego porzucenia sprzedaży stacjonarnej i skupieniu się na działalności online w niespotykanym dotąd tempie. W ciągu zaledwie kilku miesięcy nastąpiło przyspieszenie rozwijających się trendów konsumenckich, np. zakupów i płatności bezdotykowych, które stały się niezwykle popularne, a przejście do Internetu spowodowało wzrost popytu i wyższe oczekiwania co do możliwości sprzedawców w zakresie usług cyfrowych.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

Sprzedaż online, której skumulowany roczny wskaźnik (CAGR) w ciągu ostatnich czterech lat wynosił 14%, w czasie dwóch tygodni w marcu 2020 r. wzrósł o 25%, głównie w obszarze zakupów spożywczych[1]. Podobnie stało się w innych kategoriach – od początku pandemii odnotowano 10% wzrost elektronicznej sprzedaży odzieży, artykułów z domów towarowych oraz produktów kosmetycznych[2]. Również Polski rynek e-commerce znacząco przyśpieszył. Z danych platformy Shopper przygotowanych dla dziennika Rzeczpospolita wynika, że tylko w kwietniu 2020 zanotowano wzrost transakcji w sklepach spożywczych o 374 proc., a w drogeriach o 126 proc[3]. Przybywa także sklepów internetowych. Rzeczpospolita podaje, że tylko w pierwszym półroczu 2020 przybyło ich aż 3400[4]. Nie ma zatem odwrotu o cyfrowego handlu detalicznego tym bardziej, że konsumenci, którzy do tej pory nie kupowali online, w czasie pandemii zmienili swoje nastawienie i zasilili szeregi robiących zakupy w ten sposób.

Ten pozornie nieunikniony rozwój handlu elektronicznego rodzi pytanie, czy sklepy stacjonarne przetrwają intensywną konkurencję ze sklepami internetowymi, czy może znów będą działać w prawdziwie omnikanałowej harmonii. Sklepy stacjonarne wyróżnia ich fizyczna natura oraz możliwości w zakresie zapewniania wrażeń sensorycznych, które trudno odtworzyć cyfrowo. Niemal całkowite odseparowanie od doświadczeń fizycznych powoduje, że konsumenci pragną doświadczyć czegoś więcej niż zwykłe transakcje online – chcą spędzać czas, przeglądając produkty i czuć się jak w zwykłym sklepie. W jaki więc sposób sprzedawcy detaliczni mogą wdrożyć przemyślany projekt w sposób, który zachęci klientów do zakupów w sklepie, tworząc jednocześnie funkcjonalne, elastyczne otoczenie o lepszym poziomie usług?

Tworzenie sklepu o atrakcyjnym wnętrzu

Efektowny projekt sklepu może mieć daleko idący wpływ na wyniki firmy – potencjalny wzrost sprzedaży z tego powodu może wynieść nawet 40%[5]. Rok 2020 i następne lata będą nadal wpływać na branżę detaliczną, dlatego najprawdopodobniej sprzedawcy będą musieli przyspieszyć niezbędne zmiany w zakupach stacjonarnych i zastanowić się, w jaki sposób mogą zwiększyć zaufanie klientów poprzez poprawę ich bezpieczeństwa. Projekt sklepu detalicznego jest kluczowym czynnikiem decydującym o wrażeniach klientów, dlatego należy poświęcić mu należytą uwagę.

Równowaga między zapobieganiem stratom a estetyką

Jednym ze sposobów znalezienia równowagi między estetyką a zapobieganiem stratom, przy jednoczesnym spełnieniu oczekiwań „nowej normy”, jest inwestowanie w technologie, które są kompatybilne z nowymi koncepcjami sklepów. Pierwszy punkt kontaktu, czyli wejście do sklepu, musi być schludne, przyciągające i robić na klientach odpowiednie wrażenie.

– Rekonfigurując elektronikę używaną w EAS, ulepszając projekty metek i zapewniając niezrównaną ochronę produktów, otworzyliśmy przed klientami drzwi do niezliczonych możliwości projektowych, co oznacza, że nie muszą oni już uciekać się do kompromisowych rozwiązań w zakresie wejścia lub sklepu i mogą inwestować w narzędzia zapobiegania stratom, które nie zaburzają ogólnej wizji projektu sklepu – komentuje Ewa Pytkowska, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Checkpoint Systems.

Rola otwartej ekspozycji

Emocje, jakie towarzyszą konsumentom podczas zakupów, są czynnikiem decydującym o ich wrażeniach. Konsumenci reagują bezpośrednio na bodźce sensoryczne, których – poza wrażeniami wzrokowymi – nie można odtworzyć przez kanał cyfrowy. Aby dotrzeć do klientów tą drogą, większość sprzedawców detalicznych dąży do stworzenia otwartego otoczenia, w którym towary są wystawiane w sposób pozwalający na ich dotknięcie, poczucie, powąchanie i sprawdzenie. Jednak brak innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań antykradzieżowych może sprawić, że to holistyczne podejście stworzy tysiące okazji do kradzieży.

 – Często trudno pogodzić ze sobą dwie potrzeby – z jednej strony dać klientom możliwość swobodnego kontaktu z towarem w sposób, w jaki chce tego chcą, a z drugiej strony skutecznie zabezpieczyć towary przed kradzieżą. Monitoring wizyjny, ochrona czy sklepowi detektywi to nie zawsze najlepsze rozwiązania. Kamery są stosunkowo mało skuteczne, z kolei pracownicy ochrony nie są w stanie pilnować każdego z klientów. Z pomocą przychodzą nowoczesne rozwiązania technologiczne dla handlu detalicznego, które pozwalają eksponować towar na otwartych półkach bez narażania jego bezpieczeństwa. Oprócz tego cechuje je estetyka, dzięki której są dyskretne i pasują do chronionego towaru, zapewniając wygodne zakupy i nie zaburzając ogólnego wyglądu sklepu – dodaje Ewa Pytkowska z Checkpoint Systems.

Transformacja sposobu funkcjonowania sklepu

Oprócz przejścia do trybu online, rok 2020 postawił szereg nowych wymagań w zakresie tradycyjnego sposobu funkcjonowania sklepów, a także wpłynął na interpretację doświadczeń klientów. Wykorzystanie projektów oraz wdrażanie nowych procesów i technologii w celu zwiększenia bezpieczeństwa będzie miało kluczowe znaczenie w łagodzeniu obaw klientów[6].

W obliczu tych dynamicznych zmian warto także sięgnąć po rozwiązania SmartSolutions służące do zarządzania wydajnością, kontroli temperatury klientów i bezpiecznego sposobu wprowadzania produktów do sprzedaży. SmartOccupancy to na przykład aktualizowany na bieżąco podgląd wskazujący liczbę osób znajdujących się w danej strefie, który w razie potrzeby generuje alerty oznaczone różnymi kolorami. Pomaga nie tylko w monitorowaniu liczby osób, ale ułatwia sterowanie przepływem klientów i daje konsumentom pewność, że sklep przestrzega przepisów dotyczących dystansu społecznego.

Kluczowe znaczenie wrażeń klientów

Pozytywne wrażenia klientów to kluczowy czynnik pozwalający zbudować silną reputację marki. W jednym z badań wykazano nawet, że 86% dorosłych klientów zapłaciłoby więcej za lepszą obsługę[7]. Szczególnie w obecnych okolicznościach zrozumienie ścieżki klienta i wprowadzenie niezbędnych zmian w projekcie sklepu w celu poprawy jakości obsługi decyduje o jego przetrwaniu.

Według analizy kryzysu finansowego z 2008 roku przeprowadzonej przez firmę McKinsey, liderzy w dziedzinie poziomu obsługi klienta mniej dotkliwie doświadczyli pogorszenia koniunktury, szybciej odrobili straty, a w perspektywie długoterminowej osiągnęli trzykrotność całkowitej stopy zwrotu w porównaniu ze średnią rynkową[8].

Pomimo zmieniających się okoliczności, sklepy stacjonarne pozostaną niezbędnym ogniwem handlu detalicznego. Podczas gdy technologia może poprawić doświadczenie, czynnikiem kluczowym dla klientów pozostaje obsługa. Sprzedawcy detaliczni mogą zaoferować konsumentom ten niezwykle ważny „ludzki” aspekt obsługi w postaci wiarygodnych, udzielanych osobiście przez personel sklepu porad. Odpowiedni projekt sklepu jest niezbędnym narzędziem interakcji z klientami i budowania z nimi długotrwałych relacji, a sklepy, które nauczą się maksymalizować swój potencjał dzięki wdrażaniu przemyślanych projektów, mogą odnotować zwiększenie liczby odwiedzin i mniejsze spadki wyników. Stworzenie sklepu z subtelnymi elementami zapobiegającymi stratom w sposób dosłowny otworzy drzwi dla handlu detalicznego. 


[1] https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/adapting-to-the-next-normal-in-retail-the-customer-experience-imperative

[2] https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/adapting-to-the-next-normal-in-retail-the-customer-experience-imperative

[3] https://cyfrowa.rp.pl/biznes/e-commerce/48293-sklepy-internetowe-zyskaly-nowych-klientow-kto-najwiecej

[4] https://www.rp.pl/Handel/308259897-Pandemiczne-rekordy-sklepow-internetowych.html

[5] https://www.retailgazette.co.uk/blog/2014/01/01232-the-importance-of-retail-design/

[6] https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/adapting-to-the-next-normal-in-retail-the-customer-experience-imperative

[7] https://www.accuride-europe.com/blog/367/the-importance-of-retail-store-design-in-an-e-commerce-world

[8] https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/adapting-to-the-next-normal-in-retail-the-customer-experience-imperative

Czytaj dalej
Tagi: Checkpoint SystemsEwa Pytkowskarynek e-commercewzrost sprzedaży

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
Pandemia opuszcza przedsiębiorców. Mniej likwidują i zawieszają działalności gospodarczych

Pandemia opuszcza przedsiębiorców. Mniej likwidują i zawieszają działalności gospodarczych

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .