Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Ile kosztuje sklep internetowy i czy na pewno tak mało?

przez Redakcja PŚ
13 października 2019
w Biznes
Reading Time: 4min czytania
A A
Ile kosztuje sklep internetowy i czy na pewno tak mało?

Biurko, wolny pokój, laptop, domowy internet – tylko tyle “twardej” infrastruktury wymaga sklep w sieci. Samo oprogramowanie może działać w chmurze danych. Shoper, który jest liderem takiego rozwiązania w Polsce, notującym wzrost nowych e-biznesów o ponad 20 proc. rocznie, podsumowywał koszty uruchomienia sklepu online.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

Aby zostać sprzedawcą w internecie nie trzeba nawet zakładać firmy. Do uruchomienia sprzedaży wystarczająca jest współpraca z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości, które biorą na siebie kwestie formalno-prawne i wbrew nazwie są dostępne nie tylko dla studentów i młodzieży. Niskie bariery wejścia na rynek to główny motor wzrostu handlu w internecie. Początkujący e-przedsiębiorca nie potrzebuje środków na wynajem lokalu czy pensje dla pracowników za ladą. Raczej nie jest to więc zawodowy skok na głęboką wodę.

– Z raportu Shoper “Multiwyzwania”, który przygotowaliśmy na początku roku wynika, że 92 proc. sprzedawców prowadzących sklep internetowy krócej niż rok, zajmuje się nim samodzielnie lub z bliską osobą, a dla 71 proc. zyski z tego tytułu stanowią dodatkowe źródło dochodu. Pokazuje to, że sklep online to działalność, którą łatwo rozpocząć niedużym nakładem i traktować jak dodatkowe zajęcie. Zaangażowanie można zwiększać stopniowo, w miarę rozwoju biznesu – mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Z badania agencji Bisnode Polska wynika, że w drugim półroczu 2018 r. i pierwszym półroczu 2019 r. w Polsce przybyło ok. 2,8 tys. sklepów internetowych. Z kolei Shoper, największa platforma e-commerce, w okresie od sierpnia 2018 r. do sierpnia 2019 r. odnotował wzrost liczby zarejestrowanych sklepów o ponad 20 proc. Eksperci firmy przygotowali zestawienie kosztów uruchomienia sklepu internetowego i oszacowali, jakich nakładów potrzeba, by naprawdę ruszyć ze sprzedażą.

Sprzedawca w internecie: pakiet startowy

Przy założeniu, że ramy formalno-prawne dla sklepu (zarejestrowana działalność gospodarcza) już istnieją, podstawowym wyzwaniem jest umieszczenie oferty w sieci. Najprostszym rozwiązaniem dla początkujących jest model SaaS (Software as a Service), w którym sklep jest zdalny, a obowiązek jego utrzymania leży po stronie dostawcy oprogramowania e-commerce, np. firmy Shoper. Udostępnia ona właścicielowi wygodny panel administracyjny i gotowe szablony graficzne do wykorzystania. Podstawowy szablon jest bezpłatny, a ceny zaawansowanych zaczynają się od 399 zł.

Korzystanie ze sklepu w modelu SaaS odbywa się w systemie abonamentowym. W pierwszym roku działalności jego wysokość zaczyna się od 300 zł / rok.

Aby budzić zaufanie kupujących i lepiej pozycjonować się w wyszukiwarce Google, sklep powinien mieć domenę internetową, czyli własny adres WWW. Sklepy korzystające z oprogramowania Shoper przez pierwszy rok działalności mogą uruchomić domenę w promocyjnej cenie 1 zł.

Niemniej ważną częścią adresu internetowego jest jego sam początek. Jeśli zaczyna się od “https” oznacza to, że strona ma zainstalowany certyfikat SSL, czyli nakładkę zapewniającą bezpieczne przesyłanie danych. Certyfikaty należy odnawiać corocznie, co wiąże się z kosztem rzędu 98 zł / rok.

Pozostaje jeszcze “tylko” upewnienie się, że sklep działa w zgodzie z przepisami prawnymi, Oznacza to m.in. umieszczenie na stronie jego regulaminu. A ponieważ regulacje prawne zmieniają się co pewien czas, dokument ten również powinien być uzupełniany o nowe zapisy. Usługa sporządzenia i aktualizacji regulaminu dla sklepu kosztuje 159 zł / rok. Kopiowanie regulaminu z innego sklepu może okazać się zgubne dla biznesu.

Sklep działa i co dalej?

Jeśli nowy sklep nie oferuje wybitnie atrakcyjnego produktu, na który jest tak duże zapotrzebowanie na rynku, że klienci sami przekazują sobie informacje o nim, zapewne na początku znajdzie się w gronie nawet kilkuset podobnych konkurentów. Jak przekonać klientów, by kupili w tym konkretnym sklepie? Jak pokazują dane Shopera, najważniejszym źródłami ruchu dla sklepów są wyszukiwarka Google i media społecznościowe. Pozycjonowanie strony i zbudowanie organicznych kanałów dotarcia do kupujących wymaga jednak czasu.

Do zdobycia pierwszych klientów niezbędne są więc płatne kampanie reklamowe Google Ads i Facebook Ads. Raport “Multiwyzwania” pokazuje, że na Facebooku promuje się 60 proc. sprzedawców, a 40 proc. korzysta z Reklam Google. W 2019 r. wydatki sklepów na reklamę wzrosły dwukrotnie w porównaniu z poprzednim rokiem, co widać w budżetach przeznaczanych na te działania w ramach usługi Shoper Kampanie.

– Podsumowując wydatki startującego e-sprzedawcy, widzimy, że zdoła się on zamknąć w kwocie 1000 zł. Jeśli jednak sklep jest dla niego czymś więcej niż biznesem “na próbę” i właściciel chciałby naprawdę zacząć sprzedawać, powinien zainwestować więcej w jego rozwój i promocję. Nie chodzi tu tylko o nakłady finansowe, ale nie mniej wartościową walutę, jaką jest czas pracy w sklepie i budowania dobrych relacji z klientami – wyjaśnia Oliwia Tomalik.

Tagi: BiznesChmuradziałalnośće-biznesE-commerceFacebookfirmaGoogleHandelinfrastrukturaInternetMarketingoliwia tomalikOnlinepozycjonowanieprogramowanieRaportReklamaShopersklepsprzedawcaSprzedażwłaścicielwyszukiwarka

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
MIKROplastik, MAKRO zagrożenie

MIKROplastik, MAKRO zagrożenie

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .