Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Klient rządzi, czyli jak wygląda przyszłość handlu detalicznego

przez __aabdmin_
31 lipca 2019
w Biznes
Reading Time: 4min czytania
A A
Klient rządzi, czyli jak wygląda przyszłość handlu detalicznego

Obserwując branżę handlu detalicznego łatwo dojść do wniosku, że podejście do klientów uległo zmianie. Kupujący, choć zawsze byli kluczowym czynnikiem przy budowaniu strategii sprzedaży, nigdy nie byli tak świadomi podczas robienia zakupów jak dzisiaj. Przede wszystkim zwiększyły się oczekiwania klientów względem marek. Nie chodzi tylko o szeroki wachlarz produktów i korzystne ceny, ale również o udogodnienia oraz szybkość realizowanych usług. Właściciele sklepów muszą wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom, aby utrzymać swoją pozycję na rynku.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

„Customer experience” jest królem

Potrzeby klientów – to one rządzą obecnie handlem detalicznym. Większość sklepów stara dostosować się do zmieniających się preferencji i wymagań kupujących, ponieważ nie chcą ich stracić. Usprawnianie obsługi klienta i zapewnianie jak najlepszego poziomu na wszystkich etapach zakupowych zaczyna odgrywać wiodącą rolę w tworzeniu strategii sprzedaży sklepów stacjonarnych oraz internetowych. Pojęcie „customer experience” (ang. „doświadczenia konsumenckie”) można opisać jako „osobistą i subiektywną reakcję na każdą interakcję z produktami, usługami i innymi elementami zaprojektowanego w określony sposób otoczenia rynkowego”[1]. Branża handlu detalicznego dużo inwestuje w rozwiązania usprawniające doświadczenia zakupowe klientów, począwszy od aranżacji powierzchni sprzedażowej po kompleksową obsługę w trakcie oraz po zakupach.

Jak technologia ma się do doświadczeń zakupowych klientów?

W Polsce coraz szerzej wykorzystuje się technologie w budowaniu customer experience, jednak to dopiero początek. Na świecie funkcjonuje o wiele więcej rozwiązań pozwalających dostarczać konsumentom dobre doświadczenia zakupowe i budować z nimi trwałą i głęboką relację. Duże możliwości daje na przykład technologia RFID, wykorzystywana przy metkach czy koncepcja IoT (Internet Rzeczy), dzięki której możliwe jest gromadzenie i przetwarzanie danych służących do tworzenia profili behawioralnych klientów.

W raporcie firmy Colliers pt.: „Zakupy pełne wrażeń” przedstawiono innowacyjne rozwiązania poprawiające działanie sklepu. Zaliczają się do nich m. in. wirtualne przymierzalnie, rozwinięte metody płatności, integracja systemów magazynowych, dostęp do opinii i właściwości w czasie rzeczywistym oraz spersonalizowane oferty. Jeżeli chodzi o ich zastosowanie w rzeczywistości, np. wirtualne przymierzalnie są w stanie dopasować inne produkty, które będą tworzyły idealną stylizację z jednym z wybranych przez nas elementem. Co więcej w takim miejscu można poprosić obsługę o doniesienie rzeczy bez opuszczania przymierzalni. Kolejnym udogodnieniem dla klientów jest możliwość zmiany oświetlenia w zależności od okoliczności do jakich ubranie ma pasować. Dzięki takim rozwiązaniom, jak w przypadku Checkpoint Systems, wieczorową suknię można zmierzyć w otoczeniu, które najlepiej odwzoruje rzeczywiste warunki.

W sklepach stopniowo będą wprowadzane innowacyjne rozwiązania. Największe firmy wyznaczają już drogę „sklepom przyszłości”. W Microsoft Store of the Future wykorzystywane są już zaawansowane technologie. W tym przypadku to sztuczna inteligencja podaje stan zatowarowania sklepu za pomocą analizy obrazu. Kolejnym rozwiązaniem w sklepie Microsoftu, informującym o ilości produktów, są inteligentne półki z wagą (tensometr). Jeszcze jednym sposobem na analizę zaopatrzenia powierzchni jest system radiowy RFID, powszechnie wykorzystywany również przez Checkpoint Systems, który odczytuje lokalizację produktów, a także pozwala na sprawdzenie daty przydatności do spożycia w przypadku produktów świeżych.

W handlu detalicznym to jednak nie wszystko. Istotnym elementem działalności sklepów jest także wielokanałowość. Jak wynika z raportu „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods (2018)”[2], wprowadzenie strategii omnichannel powoduje u klientów wzrost lojalności do danej marki. Mają na to wpływ czynniki takie jak lepsza komunikacja oraz personalizacja komunikatów marketingowych. Zindywidualizowanej komunikacji oczekuje aż 75 proc. ankietowanych, a 65 proc. zadeklarowało, że spersonalizowane wiadomości zwiększają ich lojalność do firmy.

Handel detaliczny w przyszłości

Mówiąc o sklepach przyszłości, przede wszystkim należy brać pod uwagę strategię rozwoju, która będzie budowana w oparciu o potrzeby i oczekiwania klientów. W celu dokładnego poznania preferencji zakupowych konsumentów potrzeba jednak wdrożenia innowacyjnych rozwiązań. Nowe technologie to klucz do sukcesu dla branży handlu detalicznego. Aby zwrócić na siebie uwagę, przygotowania należy rozpocząć już na etapie projektowania powierzchni sklepowej. Im więcej nowoczesnych elementów wyposażenia, które wpływają na pozytywne wrażenia klientów, tym lepsze będzie postrzeganie marki jako całości. Obecnie na rynku jest mnóstwo produktów, które mają na celu lepsze zagospodarowanie przestrzeni oraz zapewniają zwiększone walory estetyczne. Można do nich zaliczyć, np. anteny EAS potocznie nazywane „bramkami”, które znajdują się przy wyjściu ze sklepu. Model S20 od Checkpoint Systems pozwala na dowolną konfigurację wizualną, tak aby pasowała do wystroju wnętrza. Klienci liczą nie tylko na to, że kupią dobrej jakości produkt po adekwatnej cenie, ale także, że sklep będzie w stanie przewidzieć ich potrzeby i oczekiwania, pozytywnie zaskakując ofertą. Jak wynika z raportu pt. „Zakupy pełne wrażeń”, możliwość szerokiego wyboru towarów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak również internetowych to czynnik podkreślany praktycznie we wszystkich rozmowach. Zatem na równi z pozostałymi aspektami liczy się także relacja z produktem, która pośrednio kształtuje relację z marką. Powinniśmy dawać więcej powodów, aby klienci częściej odwiedzali nasze sklepy.

Autor: Ewa Pytkowska, Sales Director Poland w Checkpoint Systems Polska


[1]Raport „Zakupy pełne wrażeń”, str. 8 https://log4.pl/upload/Colliers_Zakupy_pelne_wrazen_raport.pdf

[2] https://focustelecom.pl/blog/omnichannel-marketing/

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
Handel w Polsce – kto dziś wygrywa bitwę o jutro?

Handel w Polsce – kto dziś wygrywa bitwę o jutro?

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .