Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Konsumenci lubią mieć wszystko w jednym miejscu – z wizytą w sklepie Rebis

przez __aabdmin_
20 września 2017
w Aktualności, Biznes
Reading Time: 5min czytania
A A
Konsumenci lubią mieć wszystko w jednym miejscu – z wizytą w sklepie Rebis

Cezary Zawadzki prowadzi w Białymstoku trzy sklepy papiernicze Rebis. Ma również doświadczenia współpracy z platformą Allegro oraz galerią handlową. Jak ocenia współczesny handel, co i kiedy najlepiej sprzedaje się w jego sklepach – o tym rozmawia z redakcją „Papierniczego Świata”.

Proszę przybliżyć czytelnikom „Papierniczego Świata” specyfikę działalności sklepów Rebis. Czy pracują Państwo wyłącznie stacjonarnie, czy mieli doświadczenie również z platformami sprzedażowymi w sieci?


Sklep, w którym obecnie się znajdujemy, działa od maja 2010 r., a firma istnieje na rynku od 1995 r. Obecnie działają trzy placówki sprzedaży. Prowadzimy sprzedaż głównie w sklepach stacjonarnych, mieliśmy również krótką przygodę ze sprzedażą na portalu Allegro.

Koncentrując się zatem na sprzedaży tradycyjnej, doświadczyli Państwo zapewne dobrodziejstw wynikających z atrakcyjnej lokalizacji. Jaka jest Państwa opinia na ten temat?

Sklepy są usytuowane w miejscach łatwo dostępnych dla klienta: w centrum miasta, blisko szkół i większych osiedli. Wybierając lokalizacje dla naszych punktów, kierowaliśmy się głównie dobrem i wygodą klientów. Dostępność komunikacji miejskiej oraz parking zdecydowanie zachęcają do robienia zakupów. Konsumenci lubią mieć wszystko w jednym miejscu, dlatego też jeden z naszych sklepów znajduje się w galerii handlowej, gdzie jest szeroki dostęp do różnorodnych usług.

Wymogiem współczesnych czasów jest możliwość robienia zakupów nie tylko w typowo handlowych godzinach, jak 10–18, ale też później, gdy dłużej pracujące osoby chciałyby kupić ulubioną zabawkę dla dziecka albo potrzebny zeszyt. Jak to wygląda w Państwa przypadku?

Mamy dogodne godziny otwarcia sklepu – 8–21. Każdy w dowolnej chwili może dokonać u nas zakupów. Pracujemy w systemie zmianowym, jesteśmy do dyspozycji klientów również w weekendy. Firma zatrudnia ogółem siedem osób. Powierzchnia sklepów waha się od 40 do 75 m2. Sklep, w którym się znajdujemy, ma 75 m2 i zatrudnia cztery osoby.

Kolejnym czynnikiem zachęcającym do zakupu po lokalizacji, asortymencie, cenach, miłej obsłudze jest również atrakcyjne wnętrze samego punktu handlowego. Jak to wygląda w Państwa sytuacji?

Jeśli chodzi o wystrój, polegamy na naszym doświadczeniu i intuicji. Istotną kwestią aranżacji sklepu jest oświetlenie o odpowiedniej barwie, ukierunkowane na produkty, tak by nasi klienci czuli się komfortowo, robiąc u nas zakupy. Dużą wagę przywiązujemy do witryn, będących naszą wizytówką. Regularnie zmieniamy wystawę, promujemy coraz nowsze produkty. Kładziemy duży nacisk na reklamę, tworząc cotygodniowe promocje, przykuwamy uwagę klientów.

To niewątpliwie ważne elementy, ale nie mniej ważny jest asortyment. Jakie produkty można kupić w Rebisie?

Współpracujemy z takimi markami, jak Astra, St. Majewski, Kamet, Rystor; są to polskie marki i kładziemy specjalny nacisk na to, by ich produkty były zawsze dostępne na naszych półkach. Ponadto posiadamy szeroki asortyment niewątpliwie czołowych liderów w świecie artykułów papierniczych, jak Parker, Pilot, Pentel, MILAN, KOH-I-NOOR… Klientom zapewniamy produkt nowoczesny, niezawodny, o niepowtarzalnym charakterze i użyteczności.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025

Asortyment sklepu Rebis

A co z tego asortymentu najbardziej podoba się klientom?

Największym zainteresowaniem cieszą się od jakiegoś czasu artykuły kreatywne, pozwalające rozwijać wyobraźnię i zdolności manualne, np. produkty firmy toysinn, dzięki którym można w oryginalny sposób udekorować piórnik, torbę bądź poduszkę. Również firma Pentel ma w swojej ofercie ciekawe zestawy z pastelami do tkanin. Godne polecenia są także masy samoutwardzalne Foam i Silk Clay. Dostępne są w rozmaitych kolorach i można je stosować z wieloma materiałami, np. papier-mâché. W gamie naszych towarów mamy m.in. szeroki wybór produktów do decoupage’u: farby akrylowe, lakiery postarzające, pasty woskowe firmy Pentart.

Hurtownicy i organizatorzy targów branżowych, a w ślad za nimi wystawcy, wraz z nadejściem wiosny emocjonują się tematem „Back to school”. Zapewne okres szkolnej gorączki nie omija również sklepów Rebis?

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego wzrasta sprzedaż artykułów szkolnych i papierniczych. Wzmożone zainteresowanie artykułami szkolnymi jest zauważalne co roku w okresie od początku sierpnia do końca września. Są to jednak produkty niezbędne w szkole i w biurze przez cały rok. Dlatego też sprzedaż tych produktów utrzymuje się na stałym poziomie w pozostałych miesiącach roku.
Kolejnym okresem wzmożonej sprzedaży są tygodnie przedświąteczne. W tym czasie zainteresowaniem cieszą się zestawy prezentowe, galanteria skórzana, zabawki, torebki ozdobne itp.

Czy asortyment szkolny to ważny wachlarz działalności sklepów Rebis?

Asortyment typowo szkolny stanowi 70% naszej oferty. Jednym z produktów najlepiej sprzedających się w obecnym okresie są długopisy ścieralne np. marki Pilot FriXion lub znacznie tańszy Flexi Abra. Zeszyty z firmy Oxford zachęcają jakością, a Verte czy Sztuka Rodzinna przyciągają uwagę oryginalnymi okładkami.

Czy dla klientów najważniejsza jest cena, czy raczej dominują już inne czynniki?

W dzisiejszych czasach klienci kładą nacisk na jakość towaru, cena wydaje się rzeczą drugorzędną. To zmieniło się głównie w przeciągu 10 lat. Kiedyś większą popularność miały produkty tańsze, łatwo dostępne w większości sklepów, obecnie zainteresowaniem cieszą się wyroby o lepszej jakości, ciekawej kolorystyce, z nowym wzornictwem – produkty firm takich jak: MILAN, Faber-Castell, Stabilo. Nadążamy za dzisiejszymi trendami, cały czas poszukujemy nowości wśród swoich dostawców i dzięki temu mamy do zaoferowania modne i aktualne produkty.

A czy promocje nadal przyciągają klientów do sklepów detalicznych?

Zauważyliśmy również zwiększoną sprzedaż artykułów dostępnych w różnorodnych promocjach. Czasowe obniżenie ceny, ciekawy opis lub tester przy produkcie znacznie zwiększają sprzedaż. Takich form promocji jest wiele, wszystkie te działania sprawiają, że klient chętniej do nas wraca. O tym, co obecnie się dzieje, informujemy swoich klientów na bieżąco na stronie internetowej oraz na Facebooku (www.facebook.com/skleprebis). Korzystamy również z reklamy radiowej.

Gdyby miał Pan sporządzić portret statystycznego klienta, byłby to…

Nasi klienci są bardzo zróżnicowani. Mamy stałych klientów, którzy regularnie nas odwiedzają, są z nami ponad 20 lat. Zdarzają się tacy, którzy są u nas po raz pierwszy. Większość stanowią rodzice z dziećmi i młodzież. Ze względu na szeroki asortyment każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego. We wszystkich naszych punktach świadczymy usługi ksero i wydruki z komputera, więc odwiedzają nas też przedstawiciele firm oraz klienci przyjezdni.

Czy najchętniej kupują w weekendy, czy również w zwykłe dni tygodnia?

Z naszych obserwacji wynika, że klienci najchętniej dokonują zakupów w godzinach porannych, przed szkołą, a następnie w godzinach popołudniowych. Wtedy najlepiej sprzedają się artykuły typowo szkolne i biurowe. Z kolei w weekendy obserwujemy zainteresowanie produktami odpowiednimi na prezent.

Jak radzicie sobie w Rebisie z problemem zwrotów i reklamacji?

Jak w każdym sklepie, zdarzają się reklamacje, my staramy się zawsze działać na korzyść klienta.

Współpraca na linii sklep–dystrybutor też w każdej firmie notuje swoje wzloty i upadki. Jak to wygląda z Pańskiej perspektywy?

Przez okres ponad 20 lat, bo tyle istnieje nasza firma, zdążyliśmy już dobrze się poznać z przedstawicielami handlowymi. Odwiedzają nas regularnie, oferując nowości ze swojej oferty. Ponieważ mamy kilka punktów sprzedaży, warunki zakupów też są zdecydowanie lepsze niż wcześniej. Jesteśmy traktowani jak mała sieć i dzięki temu mamy większe możliwości; mam tu na myśli dostępność towaru dla klienta, przeprowadzenie promocji towaru czy wykonanie jakiegoś planu sprzedażowego.

I tego Państwu życzymy – ciekawych promocji, rzesz stałych klientów i jak najlepszych produktów.

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Następny
CLEVERTON Pianka do plastiku

CLEVERTON Pianka do plastiku

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .