Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Konsument wciąż wybredny

przez Redakcja PŚ
21 lutego 2020
w Biznes
Reading Time: 3min czytania
A A
Konsument wciąż wybredny

Rabaty potrafią namieszać! Jak jednak wynika z najnowszych badań, Polacy chociaż kochają zakupy, należą do grona ostrożnych klientów, którzy nie dają się ponieść emocjom i zachowują zimną krew. Blisko połowa przebadanych osób deklaruje, że z promocji korzysta wyłącznie wtedy, kiedy dotyczą one produktów, które zamierzali wcześniej kupić. Co ciekawe, tylko mniej niż co dziesiąty badany przyznaje się do zamiłowania do wyprzedaży.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

Czas na działanie

Największym zainteresowaniem klientów cieszą się wyprzedaże poświąteczne i te wakacyjne – według raportu „Polaków portfel własny: Kochamy okazje” korzysta z nich ponad 40 proc. badanych. Wśród konsumentów popularne są także akcje specjalne organizowane przez sklepy, takie jak tygodnie tematyczne (wskazuje je 36 proc. ankietowanych). Klienci liczą głównie na obniżki cen ubrań, obuwia czy sprzętów elektronicznych. – Chociaż Polacy najchętniej korzystają z promocji przynoszących im większe oszczędności, ceny produktów sprawdzają również w sklepie spożywczym. O ile w wielu kategoriach produktowych promocje cenowe przyczyniają się do wzrostu sprzedaży i wpływają na wybór „zamienników”,  o tyle w przypadku produktów impulsowych dla konsumentów ważne jest to, co tu i teraz. Słodycze, takie jak uwielbiane od lat lizaki Chupa Chups, Polacy traktują jako produkty z kategorii „nagroda”. Sięgają po nie chcąc uprzyjemnić sobie dzień, dodatkowo zdając sobie sprawę, że nie obciąży to ich portfela – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

Promocja jest kobietą

Badania nie pozostawiają złudzeń – to kobiety są prawdziwymi łowczyniami okazji. Po produkty z wyprzedaży sięga 22,9 proc. pań i zaledwie 13,7 proc. panów. Polki najczęściej korzystają z promocji kiedy jest ona na coś, co i tak zamierzały kupić. Blisko co czwarta badana przyznała również, że nie lubi wydawać za dużo i wybiera produkty, które są aktualnie w obniżonej cenie. Konsumentki znad Wisły doceniają zalety programów lojalnościowych i chętnie korzystają z punktów i zniżek – 18,7 proc oraz chętnie posługują się aplikacjami sklepów.

Co kupują Polki? Aż 86,2 proc. badanych przyznaje, że z niecierpliwością czeka na wyprzedaż ubrań i obuwia. Na drugim i trzecim miejscu plasują się odpowiednio perfumy i kosmetyki (23,7 proc.) oraz książki (22,4 proc.). Najrzadziej w wyprzedaży kupowane są z kolei samochody (zaledwie 2,4 proc.), wyposażenie domu i ogrodu (3,4 proc.) oraz – co ciekawe – artykuły spożywcze (5,5 proc.). A jak sprawa ma się z mężczyznami? Panowie częściej niż Panie nie zwracają uwagi na promocje i kupują to co jest im aktualnie potrzebne. Jeśli już decydują się na okazje to najczęściej do ich koszyka wpadają laptopy i PC (69,6 proc.), sprzęt RTV (44,4 proc.) oraz smartfony i tablety (38,6 proc.).

Okazje się opłacają

Korzystanie z promocji i zniżek dla zdecydowanej większości respondentów wiąże się z realnymi oszczędnościami. Dla blisko połowy są to kwoty do 100 zł miesięcznie. Co piąty badany deklarował z kolei, że jest w stanie oszczędzić dzięki zniżkom dwa razy więcej pieniędzy. Osób wskazujących kwoty powyżej 300 zł było w sumie prawie 6,6 proc. Oszczędzanie przez kupowanie to zdecydowanie domena kobiet. Ponad 54 proc. badanych konsumentek (w porównaniu do 45,6 proc. mężczyzn) stwierdziła, że promocje się opłacają i mają realny wpływ na domowy budżet.

Polacy chociaż na zakupy wybierają się chętnie, wciąż pozostają ostrożni, jeśli chodzi o rabaty. Chętniej sięgają po produkty w obniżonych cenach, jeśli wiążą się z tym duże korzyści finansowe. To ważny sygnał szczególnie dla producentów tzw. artykułów szybkozbywalnych. W tej kategorii wciąż króluje jakość oraz zaufanie do marki, a nie wartość produktu.

Tagi: artykułbudżetkonsumentkosmetykkoszykksiążkilaptopMarketingmichał boneckiobuwieoszczędnościoszczędzanieperfumyportfelpromocjasklepSmartfonSprzedażTabletZakupy

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
Finanse Polaków: Nic tak nie denerwuje jak rosnące ceny

Finanse Polaków: Nic tak nie denerwuje jak rosnące ceny

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .