Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Polacy nie lubią prezentów zbyt tanich i zbyt drogich. Wyniki badania

przez Redakcja PŚ
23 grudnia 2021
w Aktualności
Reading Time: 3min czytania
A A
Polacy nie lubią prezentów zbyt tanich i zbyt drogich. Wyniki badania

Jak wynika z badania Polacy nie lubią otrzymywać prezentów zbyt drogich lub zbyt tanich, a także osobistych. Większości osób wybór prezentów sprawia przyjemność niektóre osoby inspirują się social mediami lub zbierają pomysły cały rok. Istnieje również savoir vivre właściwego wręczania upominków.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025

Wręczając prezent należy przede wszystkim pamiętać, aby odkleić cenę – 64% odpowiedzi. Warto również pomyśleć o ładnym opakowaniu (10%), życzeniach (10%) i kartce z życzeniami (3%). Co trzebi Polak zapakowałby prezent świątecznie lub w pomysłowym opakowaniu (20%). Dla 15% ankietowanych ważne jest aby było przede wszystkim efektownie.

W momencie przyjmowania prezentu powinno się przede wszystkim podziękować (68%), a w przypadku nietrafionego prezentu nie okazywać niezadowolenia (13%). Warto również pamiętać o otworzeniu go zaraz po otrzymaniu (10%) i wręczeniu swojego prezentu (9%). Najlepsza reakcją na upominek jest uśmiech (49%), entuzjazm i radość (25%). Na pewno nie wolno pokazywać niezadowolenia (21%). Najważniejsze aby podziękować w sposób szczery (49%) i dostosować język i charakter podziękowań do osoby, która go wręczała (25%). Składane życzenia nie powinny być zbyt osobiste (35%), powinno się używać przede wszystkim pozytywnych słów (26%) i dostosować w odpowiedniej formie (25%).

Wręczając prezent należy przede wszystkim pamiętać, aby odkleić cenę – 64% odpowiedzi. Warto również pomyśleć o ładnym opakowaniu (10%), życzeniach (10%) i kartce z życzeniami (3%). Co trzebi Polak zapakowałby prezent świątecznie lub w pomysłowym opakowaniu (20%). Dla 15% ankietowanych ważne jest aby było przede wszystkim efektownie.

Największą gafą jak się okazuje jest wręczanie prezentów sugerujących zmianę przekonań, tak uważa aż 84% osób. Nie warto również kupować prezentów zbyt drogich lub zbyt tanich, a także osobistych. Aż 85% Polaków otrzymało nietrafiony prezent, z czego 41% wiele razy, 23% kilka razy.

Najbardziej nie lubimy otrzymywać prezentów nieprzemyślanych i zupełnie do nas nie pasujących (57%). Co ciekawe również tych zbyt drogich – 19% odpowiedzi. Nietaktem dla obdarowanego jest również, kiedy widzi, że prezent był kupiony na ostatnią chwilę (13%). Oryginalny prezent ma przede wszystkim uszczęśliwiać (34%) oraz być indywidualnie dopasowany (24%). Powinien także sprawiać radość (20%). Nietrafione prezenty najczęściej odkładamy do szafy (38%) lub sprzedajemy (25%), podarowujemy innej osobie (18%) lub biednym (16%). Tylko 3% osób po prostu wyrzuca.

Jak pokazuje badanie serwisu Prezentmarzeń, aż 56% ankietowanych wybrałoby prezent w formie przeżycia zamiast tradycyjnego. Na taki upominek zdecydowaliby się głównie z powodu nadmiaru rzeczy w domu (32%), ponieważ to ciekawsza alternatywa (21%) i znudziły się już im prezenty tradycyjne (20%). Takie upominki pozwalają również spełnić niezrealizowane marzenia (16%) i dostarczają emocji (11%).

Zamiast prezentu materialnego najczęściej wybrano by ten w formie emocji gdyby dotyczył: degustacji alkoholu zamiast alkoholu (18%), zakupów ze stylistką zamiast ubrań (17%), sesji zdjęciowej zamiast albumu ze zdjęciami (16%), weekendowego survivalu zamiast szwajcarskiego scyzoryka (9%), warsztatów w manufakturze zamiast słodyczy (8%), kursu gotowania zamiast książki kucharskiej (5%), vouchera w SPA zamiast kosmetyków, warsztatów robotyki zamiast zabawek (3%), wirtualnej rzeczywistości zamiast gry komputerowej (2%).

Odnośnie umiejętności nauczenia się kupowania prezentów zdania są podzielone. 31% osób uważa, że można nabyć taką umiejętność jeśli poznamy dobrze osobę, którą chcemy obdarować, a 30% osób, że trzeba to po prostu czuć. 29% ankietowanych twierdzi, że czasami po prostu prezent jest trafiony a czasami nie. Aby prezent był trafiony 10% respondentów śledzi blogi prezentowe i filmiki instruktażowe.

Na prezent świąteczny wypada przeznaczyć od 200 – 300 zł. 21% osób twierdzi, że kwotę 300 – 500 zł. Minimum na jakie powinniśmy się zdecydować to 100 – 200 zł dla 19% ankietowanych i 50 zł dla 13% respondentów.

Badanie „Świąteczny prezentowy savoir vivre według Polaków” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1309 respondentów w formie ankiety online w listopadzie 2021.

Tagi: Prezentsocial mediavoucher

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Żegnamy Kasię Ankikiel
Aktualności

Żegnamy Kasię Ankikiel

15 kwietnia 2024
Sklep oczami klienta: kluczowe elementy audytu sprzedażowego
Aktualności

Sklep oczami klienta: kluczowe elementy audytu sprzedażowego

4 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku
Aktualności

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Następny
Polski Ład – przedsiębiorcy wciąż mają mnóstwo pytań

Polski Ład – przedsiębiorcy wciąż mają mnóstwo pytań

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .