Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Polacy wydadzą średnio ponad 90 zł na świąteczną pomoc dla najbardziej potrzebujących

przez Redakcja PŚ
17 grudnia 2021
w Biznes
Reading Time: 4min czytania
A A
Polacy wydadzą średnio ponad 90 zł na świąteczną pomoc dla najbardziej potrzebujących

Ponad jedna czwarta badanych po bożonarodzeniowe zakupy uda się do lokalnych sklepów.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

Jak pokazuje 24. edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2021”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, Polacy coraz chętniej kupują lokalnie. 30 proc. rodaków planuje wydać świąteczny budżet w sklepach, które stosują zrównoważone praktyki. Nie zapominają także o tych najbardziej potrzebujących, 2 na 3 osoby planuje finansową pomoc charytatywną.

Polacy deklarują, że na świąteczne wydatki przeznaczą w tym roku średnio 2 129 zł.

„Zakupy świąteczne 2021”

open in new windowPrzejdź do strony z raportem

W te święta planujemy wydać więcej niż rok wcześniej, choć niekoniecznie więcej kupimy. Głównym powodem będzie wzrost cen. W koszyku zakupowym znajdzie się przede wszystkim jedzenie i napoje, planujemy także podróże w okresie okołoświątecznym

– wyjaśnia Anita Bielańska, dyrektor w dziale Konsultingu,
liderka Consumer Industry w Deloitte

Święta odpowiedzialne społecznie

W tym roku chcemy kupować rozsądnie. Niemal 2 na 3 respondentów przyznaje, że chce zrealizować świąteczne zakupy w ramach ustalonego budżetu. Ponad połowa osób zamierza kupić wyłącznie produkty z listy zakupowej oraz zacząć zakupy wcześniej. Jedynie 18 proc. deklaruje, że nie będzie ograniczać wydatków. Planując świąteczny budżet pamiętamy także o najbardziej potrzebujących. 65 proc. Polaków chce w okresie świątecznym wesprzeć działania charytatywne. Średnia kwota planowana na taką pomoc to około 90 złotych. Największe datki planują osoby między 35. a 44. rokiem życia, a także młodzi, do 24. r.ż. Zauważalny jest również wzrost hojności wraz ze wzrostem zarobków.

Uczestnictwo w akcjach charytatywnych staje się z roku na rok coraz popularniejsze, a także łatwiej dostępne i lepiej zorganizowane. Angażują się nie tylko osoby prywatne, całe rodziny, ale także firmy czy organizacje. Jest to piękny sposób na uczczenie świąt także w życiu zawodowym i jednocześnie możliwość integracji zespołu współpracowników

– mówi Adam Mariuk, prezes Fundacji Deloitte. 


Zakupy świąteczne coraz częściej lokalnie

30 proc. Polaków deklaruje, że woli zrobić zakupy w sklepach, które stosują zrównoważone praktyki lub skorzystać z inicjatyw odpowiedzialnych społecznie. Taką chęć częściej wyrażają osoby po 25. roku życia.
Równie dużą popularnością cieszą się sklepy lokalne. 27 proc. respondentów uda się na zakupy do nich, nie zaś do ogólnopolskich sieci handlowych.

Niekwestionowanym liderem świątecznych zakupów są serwisy internetowe oraz drogerie – to na nie wskazuje 40 proc. osób. Jednocześnie warto zauważyć zwiastuny zmian w kierunku zielonych wyborów. Już prawie jedna trzecia Polaków deklaruje chęć zakupów w miejscach dbających o zrównoważony rozwój. Są to zarówno sklepy lokalne, rzemieślnicze, hobbystyczne, jak i te z używaną odzieżą. Taki wynik pokazuje, jak zmienia się świadomość społeczeństwa oraz jak ważne zaczynają być kwestie ochrony środowiska i klimatu

– mówi Irena Pichola, partner, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej, Deloitte.

Raport do pobrania znajduje się tutaj.

O badaniu:

Badanie online przeprowadzono w dniach 1-18 listopada 2021 roku, wśród blisko 1 tys. respondentów w wieku od 18 lat.

Tagi: adam mariukanita bielańskaBoże NarodzeniebudżetcharytatywnyDeloittedrogeriairena picholaOnlinesklepwzrost cenZakupy

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
Największe obawy wśród polskich konsumentów wzbudzają wizyty w restauracji i w sklepach

Największe obawy wśród polskich konsumentów wzbudzają wizyty w restauracji i w sklepach

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .