Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Puccini rozwija sprzedaż z systemem Comarch ERP

przez Redakcja PŚ
26 stycznia 2020
w Biznes
Reading Time: 5min czytania
A A
Puccini rozwija sprzedaż z systemem Comarch ERP

Puccini, polski producent bagażu podróżnego, torebek damskich oraz galanterii skórzanej, wdrożył system Comarch ERP Altum do obsługi procesów handlowych i magazynowych w firmie. Oprogramowanie realizuje transakcje zakupowe zarówno w sklepie internetowych, jak i punktach stacjonarnych oraz przygotowuje raporty i analizy z kilku obszarów działalności firmy, m.in.: magazynowania, księgowości czy przychodów.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

Projekt wdrożenia objął również instalację systemu Comarch Retail POS oraz modułu Business Intelligence. Te w pełni zintegrowane ze sobą rozwiązania informatyczne pozwoliły firmie zwiększyć sprzedaż online oraz usprawnić proces realizacji zamówień.

Firma Puccini w ciągu ostatnich dwudziestu lat z rodzinnego przedsiębiorstwa rozwinęła się do wielkości sieci blisko 30 sklepów stacjonarnych na terenie całego kraju, rozbudowując jednocześnie kanał e-commerce. Strategiczną inwestycją przedsiębiorstwa jest nowoczesny kompleks, zlokalizowany w miejscowości Skarbimierzyce (woj. zachodnio-pomorskie), który składa się z magazynu, biurowca z biurem projektowym, wzorcownią, showroomem oraz studiem fotograficznym.

– Nasza firma weszła w proces rozbudowy i dynamicznego rozwoju. Do obsługi i usprawnienia systemu logistycznego oraz zarządzania procesem dostaw potrzebowaliśmy kompleksowego rozwiązania informatycznego. Wcześniej pracowaliśmy na czterech oddzielnych systemach ERP, co znacznie utrudniało komunikację w firmie. Dlatego podjęliśmy decyzję o instalacji jednego oprogramowania, co jak się później okazało, było bardzo dobrym posunięciem. Zdecydowaliśmy się na oprogramowanie z rodziny Comarch ERP, ponieważ był to jedyny znany nam system posiadający funkcjonalności, na których nam zależało. Ważnym argumentem był też fakt, że Comarch jest dużym i sprawdzonym dostawcą systemów informatycznych – mówi Artur Rydzewski, członek Zarządu Puccini.­

Sprzedaż w wielu językach

Przez wiele lat głównym kanałem sprzedaży produktów Puccini były sklepy stacjonarne, rozlokowane w galeriach handlowych na terenie całego kraju. Wychodząc naprzeciw trendom w handlu oraz potrzebom klienta, firma zdecydowała się na rozwój sprzedaży również w sieci. Wyzwaniem stała się obsługa wielokanałowej dystrybucji oraz sieci sprzedaży. Instalacja rozwiązania Comarch ERP Altum oraz integracja z aplikacją Comarch Retail POS, czyli oprogramowaniem do obsługi stanowisk kasowych i terminali płatniczych, zagwarantowało sprawne zarządzanie tymi procesami. Wdrożenie zostało zrealizowane we wszystkich salonach należących do sieci Puccini. W ten sposób komunikacja między centralą a salonami znacznie się poprawiła, a pracownicy mają dostęp do informacji na temat asortymentu i jego dostępności we wszystkich punktach sprzedaży.  

Sercem sprzedaży detalicznej jest aplikacja Comarch Retail POS, która usprawniła proces obsługi klientów. Po jej wdrożeniu znacznie skrócił się czas potrzebny na wydruk paragonów oraz realizację zamówień. Dodatkowo system ma możliwość pracy online i offline, przełącza się automatycznie z jednego trybu na drugi, nie ingerując w pracę sprzedawcy.

– Dla nas ta funkcjonalność okazała się największym atutem. Czasowe braki dostępu do internetu powodowały przestoje w sprzedaży, do momentu uruchomienia kasy awaryjnej. Wraz z wdrożeniem Comarch Retail POS mamy możliwość pracy w trybie offline, a na tym nam zależało –  mówi Artur Rydzewski z Puccini.

Do oprogramowania Comarch ERP Altum został podpięty również sklep internetowy. Elastyczność systemu pozwoliła na zbudowanie wspólnej bazy danych dla kanału online i offline. Klienci mają dostęp do informacji, czy dany produkt znajduje się w sklepie stacjonarnym. Dodatkowo mogą zamawiać towar w sklepie internetowym, a jako punkt odbioru wskazać dowolny sklep stacjonarny. Realizacja zamówienia złożonego online jest w całości zautomatyzowana. Pracownicy nie muszą go procesować. Potwierdzone zamówienie od razu trafia do magazynu, gdzie jest pakowane i gdzie wystawiane są niezbędne dokumenty.

– Inwestycja w rozbudowę e-commerce bardzo szybko przełożyła się na wzrost sprzedaży i zysków. W ciągu roku od uruchomienia nowego systemu ERP liczba zamówień drogą online wzrosła o ponad 190 procent. Ten sukces w Polsce przekonał nas do rozszerzenia sprzedaży na rynki zagraniczne. Podjęliśmy współpracę z lokalnymi dystrybutorami i uruchomiliśmy kanał e-commerce poza krajem – opisuje Artur Rydzewski.

Comarch ERP Altum posiada narzędzia dostosowujące oprogramowanie do specyfiki niemal każdego rynku zagranicznego. Korzystając z systemu wystarczy wybrać docelowy kraj – narzędzie automatycznie ustawi odpowiednie stawki podatkowe, język, walutę czy metodę wyceny zapasów obowiązującą dla danego kraju.

Przyszłość ukryta w danych

Comarch ERP Altum zapewnia dostęp do gotowych raportów i analiz. Usługa dotyczy praktycznie wszystkich obszarów działalności firmy – magazynowania, płatności, CRM, księgowości, przychodów.

– Raportowanie za pośrednictwem modułu analitycznego Business Intelligence jest bardziej intuicyjne i zapewnia szerszy zakres analiz, niż w poprzednim systemie – mówi Artur Rydzewski, Członek Zarządu Puccini.

Przejrzyste tabele czy wykresy pozwalają więc między innymi śledzić dane związane z transakcjami sprzedaży i usług, ruchy i stany magazynowe, transakcje zamówień, ofert i zakupów. Z kolei analizy CRM, dotyczące np. stopnia satysfakcji klienta czy oceny jakości oferowanych produktów pozwalają na uzyskanie informacji potrzebnych do budowania skutecznej strategii marketingowej.

 Zamówienia z automatu

Systemy Comarch ERP zautomatyzowały również procesy handlowo-magazynowe, czyli zamawianie i przyjmowanie towarów, realizację zamówień, reklamacji oraz rabatów. Aplikacja Comarch Retail POS na bieżąco monitoruje ilość towaru w magazynie czy sklepie oraz przekazuje informacje o ostatnich sztukach na stanie, by zapobiec powstaniu braków. Jeżeli sprzedaż przekracza oczekiwania, a ilość towaru w magazynie jest mniejsza niż jej wcześniej ustalona wielkość minimalna, to system z automatu składa zamówienie na brakujący towar u dostawcy. Po dostarczeniu towaru, system – znów automatycznie – przyjmuje dostawę do magazynu. System obsługuje również panel reklamacyjny: przypomina pracownikom o nadchodzącym terminie realizacji oraz określa rodzaj wady produktu. Po rozpatrzeniu zgłoszenia klient otrzymuje powiadomienie SMS-owe, wysyłane przez system. Obsługa promocji zarządzana jest centralnie w Comarch ERP Altum.

Projekt wdrożenia systemów Comarch został zrealizowany przez firmę Graphcom.

Tagi: Artur Rydzewskibazy danychComarch ERP AltumdystrybutorE-commercegalanteriaposPuccinirynki zagranicznesklep internetowy

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
Efektywna sprzedaż i wzrost konkurencyjności. Nowoczesne, globalne wyzwania tradycyjnych polskich sklepów

Efektywna sprzedaż i wzrost konkurencyjności. Nowoczesne, globalne wyzwania tradycyjnych polskich sklepów

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .