Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Spontaniczny jak… Polak

przez Redakcja PŚ
9 grudnia 2019
w Biznes
Reading Time: 3min czytania
A A
Spontaniczny jak… Polak

Planowane wydatki? Raczej nie w Polsce. Według najnowszych badań zaledwie co 10 konsument na zakupy wybiera się z wcześniej przygotowaną listą, a co trzeci robi to rzadko lub prawie nigdy. Wpływ tego trendu widać nie tylko w zawartości koszyka, a także w działaniach marketingowych firm.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

Polak wydaje więcej

Co kupują polscy konsumenci? Jak wynika z badań opublikowanych przez GUS[1], podobnie jak w poprzednich latach największą grupę, pochłaniającą niemal 25 proc. miesięcznego budżetu domowego w 2018 roku, stanowiły wydatki na żywność i napoje bezalkoholowe. Co warte podkreślenia, z raportu „Polska w Unii Europejskiej 2019”[2] dowiadujemy się również, że Polacy na te dwie kategorie produktowe wydają o 4,6 proc. więcej, niż przeciętni mieszkańcy innych krajów członkowskich. Paradoksalnie nie wiąże się to jednak ze wzrostem wydatków w Polsce. W większości z wyróżnionych grup społeczno-ekonomicznych w 2018 r. wysokość miesięcznych kosztów ponoszonych przez osobę nieznacznie spadła w porównaniu do roku 2017.

Szybka decyzja

Zakupowe koszyki polskich klientów najczęściej zapełniają się spontanicznie, a jak podaje Polska Federacja Banków Żywności[3] wybór produktów, które wcześniej nie były planowane deklaruje niemal ¾ przebadanych osób. Po co najczęściej sięgają Polacy? – Wśród produktów, które wybierają konsumenci ważne miejsce zajmują produkty impulsowe a więc te znajdujące się przy kasie. Najczęściej są to drobne słodycze, które Polacy zjadają od razu bądź niedługo po wyjściu ze sklepu oraz gumy do żucia, np. te z linii Mentos Pure Fresh, dostępne w poręcznych opakowaniach i cenione przez konsumentów m.in. za smak i gwarancję natychmiastowego odświeżenia – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska. Spontanicznym zainteresowaniem klientów cieszą się także produkty wyróżniające się na sklepowej półce. Wiedzą o tym producenci, dlatego dokładają wszelkich starań, aby przyciągnąć uwagę konsumenta. Liczy się nie tylko opakowanie i ekspozycja, ale także aktywności promocyjne w social media, outdoorze, czy w formie samplingów.

Dobre wiadomości dla rynku

Zawartość i wielkość koszyka polskiego konsumenta ma ogromny wpływ na sytuację całego rynku.  Według ostatnich danych GUS, sprzedaż detaliczna w ostatnich miesiącach zyskuje. W październiku wzrost, w porównaniu do tego samego okresu z roku 2018 wyniósł 4,6 proc., a we wrześniu 7 proc. Najwięcej zyskały firmy prowadzące sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 9,1 proc. wobec 5,9 proc. wzrostu przed rokiem).

Zakupy bez planu stanowią ważny element, wpływający na wydatki Polaków. Klienci sięgający po produkty spontanicznie, lepiej reagują na oferowane przez producentów promocje, łatwiej też ulegają działaniom marketingowym. Firmy, które to zauważą i wykorzystają, mają szansę na zwiększenie swoich zysków.


[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/warunki-zycia/dochody-wydatki-i-warunki-zycia-ludnosci/budzety-gospodarstw-domowych-w-2018-r-,9,13.html

[2] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/inne-opracowania/inne-opracowania-zbiorcze/polska-w-unii-europejskiej-2019,16,12.html

[3] https://bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2019/10/Banki-%C5%BBywno%C5%9Bci_-Raport-Nie-marnuj-jedzenia-2019.pdf

Tagi: GUSmichał boneckisocial mediasprzedaż detaliczna

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
ooly-Żelowe Kredki Do Malowania Na Szkle, Kredki na deszczowe dni Rainy Dayz (133-48)

ooly-Żelowe Kredki Do Malowania Na Szkle, Kredki na deszczowe dni Rainy Dayz (133-48)

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .