Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Trendy 2020 w sektorze e-commerce: Internetowe zwyczaje zakupowe na polskim rynku

przez Redakcja PŚ
7 czerwca 2020
w Biznes
Reading Time: 4min czytania
A A
Trendy 2020 w sektorze e-commerce: Internetowe zwyczaje zakupowe na polskim rynku

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez MarketLine,  polski rynek jest prężnie rozwijającym się sektorem handlu elektronicznego, który odpowiada za 4.3% wartości europejskiej branży e-commerce.  W 2018 roku, sektor sprzedaży online wzrósł o 17.17% by osiągnąć wartość 12,634.4 milionów dolarów. Tymczasem oczekuje się, że do roku 2023, wzrośnie o kolejne 95%. Mając na uwadze tę silną tendencję wzrostową, firmy na całym świecie powinny przyjrzeć się temu rynkowi, mając na uwadze najskuteczniejsze metody wkroczenia do przestrzeni internetowej w Polsce. 

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

Dlatego właśnie Photoslurp postanowiło przeprowadzić badanie rynku dotyczące zwyczajów zakupowych Polaków. Mając dostęp do informacji zawartych w tym raporcie, firmy z wielu branż i krajów, które prowadzą działalność online, zyskają wiedzę, której potrzebują, by wejść na polski rynek i udoskonalić działanie swoich sklepów internetowych w obiecującej sferze online. 

Dane zostały zgromadzone pod koniec lutego 2020 – na chwilę przed wybuchem pandemii COVID-19 w Europie. Wierzymy, że czyni to nasz raport jeszcze bardziej wiarygodnym, jako że jakiekolwiek informacje zebrane podczas kwarantanny, byłyby tendencyjne ze względu na tę sytuację. 

Stworzyliśmy unikatowe badanie rynku, które nie zostało zaburzone za sprawą aktualnych odchyleń od normy. 

Jesteśmy dumni, że możemy oddać w Wasze ręce obiektywne dane, które ukażą firmom prawdziwy obraz zachowań Polskich konsumentów, i które będą niezmiernie przydatne w budowaniu strategii na przyszłość. Obserwujemy, że w czasach kryzysu, tendencje dotyczące zakupów online – wyrażone za pomocą częstotliwości i wartości – rosną. Potwierdzając tym samym, że kryzys wywołany COVID-19 zachęca ludzi do robienia zakupów przez internet, podkreślając znaczenie danych zawartych w tym raporcie. 

W tym badaniu bierzemy pod uwagę wiek, płeć oraz poziom dochodów, dając czytelnikowi obszerne oraz istotne statystycznie dane dla każdej zmiennej, aby mógł lepiej zrozumieć zwyczaje zakupowe polskiego społeczeństwa. Dane nie są reprezentatywne na poziomie krajowym ze względu na dystrybucję populacji, ale dostarczają informacji o każdej z grup. Naszym celem jest dostarczenie optymalnego raportu, w którym firmy będą mogły odnaleźć grupę swoich docelowych odbiorców.

Aktualny stan sektora e-commerce w Polsce

Polska, jako członek Unii Europejskiej, posiada rynek o charakterze międzynarodowym. Brak geograficznych granic czyni go łatwo dostępnym dla europejskich i światowych firm.

Jeśli chodzi o sektory handlu elektronicznego, rynek odzieżowy jest największym, osiągając 25.3% całkowitej wartości tego sektora gospodarki. Sprzedaż elektroniki nie pozostaje w tyle z 22.8% całkowitej wartości, według danych MarketLine z lutego 2020. 

W czasach kryzysu wywołanego COVID-19, najpopularniejszymi branżami w Polsce, poza branżą artykułów chemicznych są odzież, obuwie oraz produkty zdrowotne.  

Jako że polski rynek e-commerce rośnie w tak szybkim tempie,  dla firm, które pragną otworzyć sklep online, jest to przestrzeń bardzo konkurencyjna, ale również wiążąca się z ogromnym potencjałem. Dlatego warto zapoznać się ze zwyczajami zakupowymi Polaków, by wiedzieć jak do nich dotrzeć. 

W tym celu, stworzyliśmy raport, dotyczący zachowań polskich konsumentów w internecie. Odnosi się on do całego polskiego rynku e-commerce, odpowiadając na te 5 kluczowych pytań: 

1. Jakie zwyczaje zakupowe mają Polacy kupujący online? 

Na początku sprawdziliśmy jak często Polacy robią zakupy przez internet oraz ile pieniędzy wydają na przestrzeni roku. Zbadaliśmy również jakiej kategorii produkty najczęściej wybierają,  oraz z jakiego urządzenia korzystają (laptop, telefon, tablet).

2. Co zachęca Polaków do robienia zakupów przez internet?

Następnie, spojrzeliśmy na czynniki, które inspirują polskich konsumentów do zakupów przez internet – rekomendacje znajomych, media społecznościowe, reklamy i inne… Przyjrzeliśmy się również dokładniej interakcjom klientów z mediami społecznościowymi w kontekście zakupów online. 

3. Co inspiruje Polaków do zakupu produktów danej marki? 

W tej części, odkryliśmy co firmy na polskim rynku mogą zrobić, by wyróżnić się na tle konkurencji. Zwróciliśmy uwagę na wartości takie jak, między innymi: cena, zrównoważona produkcja, etyczne traktowanie pracowników. Zapytaliśmy również co sprawia, że Polacy wybierają jedną markę spośród wielu innych oferujących podobne produkty. 

4. Jakie funkcje i elementy sklepu internetowego zachęcają polskich konsumentów do zakupów online?

By pomóc firmom w zapewnieniu klientom jak najlepszego doświadczenia w ich sklepie online, w tej sekcji, odkrywamy jakie usługi i funkcje przyczyniają się do konwersji. Od User Generated Content po obsługę klienta, firmy dowiedzą się jakie są najlepsze sposoby by przekonać klientów do zakupu. 

5. Jakie zachowania mają w zwyczaju polscy konsumenci po dokonaniu zakupu? 

Na koniec, patrzymy na reakcje polskich konsumentów po zakupieniu produktu, by lepiej zrozumieć jak należy angażować klientów w fazie pozakupowej. 

Patrząc na zachowania konsumentów, na podstawie tych pięciu kluczowych pytań, zyskujemy kompletny obraz tego, jak ludzie w Polsce kupują online; dotyczy to kategorii kupowanych produktów, częstotliwości zakupów oraz czynników, które skłaniają do dokonania transakcji online. 

To badanie w doskonały sposób pomoże firmom na całym świecie poprawić wyniki ich sklepów internetowych w tym regionie.

POBIERZ PEŁEN RAPORT, BY ZOBACZYĆ WYNIKI 

Tagi: E-commerceInternetkryzysmedia społecznościowepolski rynekSprzedażtransakcja

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
Laminator Vision G10

Laminator Vision G10

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .