Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zaopatrzenie Biznesu
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Zakupy krótkodystansowe

przez Redakcja PŚ
4 grudnia 2019
w Biznes
Reading Time: 2min czytania
A A
Zakupy krótkodystansowe

Często i raczej niedaleko. Najnowsze badania wskazują, że polscy konsumenci zamiast kupowania na zapas, preferują regularne i krótkie wizyty w sklepach osiedlowych. Znacząco wyróżnia ich to od mieszkańców innych europejskich krajów oraz wpływa na oblicze handlu w Polsce.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024

Sklepy poniżej 99 mkw. stanowią obecnie 41,1 proc. placówek handlowych. Odpowiadają one na potrzebę szybkich zakupów, na które najczęściej decydują się Polacy. Potwierdzają to liczby, bo jak wynika z badania GFK, w pierwszym półroczu 2019 roku członkowie statystycznego, polskiego gospodarstwa domowego, wybrali się na po podstawowe produkty spożywcze i chemiczne aż 191 razy.[1] W stosunku m.in. do Czech i Słowacji to o 30, a w porównaniu do Austrii o… 77 wyjść do sklepu więcej! Wpływ tej tendencji wyraźnie widać w nastrojach handlowców.

Decyduje wygoda

Chociaż dyskonty wciąż pozostają głównymi graczami na rynku, trend częstego kupowania daje pole do działania ich niskoformatowej konkurencji. To dobra wiadomość szczególnie dla właścicieli małych, nowoczesnych sklepów, dająca im szansę stałego rozwoju. – Zauważamy, że konsumenci ponad ceny produktów, stawiają swoją wygodę. Chętniej wybierają się do lokalnych, lecz dobrze zaopatrzonych marketów. Pozwala im to nie tylko zaoszczędzić czas, ale także lepiej gospodarować domowym budżetem. Polacy wciąż wolą zrobić małe zakupy, niż kupować na zapas. Często sięgają po produkty spontanicznie, w zależności od nastroju czy pory dnia. Stając przy kasie szczególnie chętnie wybierają drobne słodycze, takie jak, np. kultowe lizaki Chupa Chups, dostępne w wielu smakach i przyciągające uwagę charakterystycznymi, kolorowymi opakowaniami – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.

Szeroki wachlarz usług

Niewielka odległość od domu to tylko jeden z aspektów, którymi kierują się konsumenci, wybierając zakupy w małych, osiedlowych sklepach. Polacy zwracają również uwagę na to, co dane miejsce jest w stanie im zaproponować. Duże znaczenie ma więc zróżnicowana i nowoczesna oferta, w której klienci znajdą dostosowany do swoich potrzeb asortyment. Ważna staje się też wielofunkcyjność: konsumenci doceniają możliwość wypłacenia przy kasie pieniędzy (jak z bankomatu) czy odebrania lub nadania przesyłki kurierskiej. Placówki typu convenience czyli nowoczesne, wszechstronne sklepy podbijają polski rynek i wytyczają trendy. W takich miejscach znajdziemy obecnie nie tylko produkty spożywcze, chemiczne, ale doładowania do telefonów, prasę, napijemy się kawy oraz opłacimy rachunki.

Sklepy „na wyciagnięcie ręki” sprawdzają się podczas codziennych zakupów, lecz staje przed nimi wiele wyzwań. Aby konkurować z ofertą sklepów wielkoformatowych, muszą dostosowywać się do ciągle zmieniających się i rosnących potrzeb konsumentów.

[1] https://www.rp.pl/Handel/311049890-Renesans-malych-sklepow.html  

PowiązaneWpisy

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Biznes

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA
Biznes

Najprzyjaźniejszy Konkurs na rynku produktów dla dzieci i kolejna znakomita osoba w Kapitule: KATARZYNA BOSACKA

27 czerwca 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Biznes

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta
Biznes

Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta

29 maja 2024
Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%
Biznes

Najniższa inflacja w Polsce od marca 2021 – styczeń 2024 przynosi spadek do 3,9%

15 lutego 2024
Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii
Biznes

Spada poparcie dla zniesienia zakazu handlu w niedziele. Polacy coraz bardziej podzieleni w tej kwestii

13 lutego 2024
Następny
TOMA- długopisy automatyczne SUPERFINE w gwiazdki

TOMA- długopisy automatyczne SUPERFINE w gwiazdki

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (409)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (523)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (49)
  • Wydarzenia (99)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu
Aktualności

Biznes na Plusie 2025 – dwa dni rozwiązywania realnych problemów handlu

22 maja 2025
Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat
Aktualności

Wiedza, która warta jest dziesiątki tysięcy – a Ty możesz ją zdobyć bez opłat

23 kwietnia 2025
Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów
Aktualności

Biocydy w przemyśle papierniczym – chemiczne zabezpieczenie trwałości produktów

18 kwietnia 2025
Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

9 października 2024

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024
W numerze

Nowe wydanie Zaopatrzenie Biznesu 9-10/2024

Spis treści: AKTUALNOŚCIInspiracja, pasja i radość tworzenia z BIC Intensity 8Katalonia wprowadzi zakaz jednorazowych wkładów do drukarek od 2025 roku ...

9 października 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 7-8/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIInspiracja i magia w nowej kampanii Disneya „Create Your World” 4Disney przedstawia zwiastun „Vaiany 2” 4Platforma handlowa Kaufland ...

24 sierpnia 2024
Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024
W numerze

Nowe wydanie – Zaopatrzenie Biznesu 4-6/2024

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI CLAIREFONTAINE oficjalnie w portfolio Amex 2Branżowa konferencja ONLINE 4Zakupy na Allegro procentują 5Insights-X żegna się z rynkiem ...

29 marca 2024
Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024
W numerze

Zaopatrzenie Biznesu 1-3/2024

SPIS TREŚCI: AKTUALNOŚCIBrother wprowadza do portfolio nowe drukarki dedykowane SOHO 4Ograniczenie inwestycji strategicznych i zwiększenie udziału energii odnawialnej w MM ...

28 lutego 2024
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 zaopatrzeniebiznesu.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zaopatrzeniebiznesu.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .